۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۰۸

پنتاگون: آمریکا به دنبال تغییر نظام در روسیه نیست

پنتاگون: آمریکا به دنبال تغییر نظام در روسیه نیست

یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت که ایالات متحده به دنبال تغییر نظام در روسیه نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور به دنبال تغییر نظام در روسیه نیست بلکه قصد دارد به دلیل عملیات نظامی در اوکراین به این کشور خسارت وارد نماید.

بر اساس این گزارش، «کالین کال» معاون وزیر دفاع آمریکا در همایشی پیرامون امنیت ملی آمریکا گفت: هدف ما تغییر نظام در روسیه نیست و هدف این است که قبل از هر چیزی توانمندی اوکراین برای دفاع از خودش را تضمین نماییم.

وی همچنین با بیان اینکه آمریکا به دنبال خسارت وارد کردن به روسیه است، افزود: تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال کردیم طبق برآوردهای انجام شده به تضعیف ۱۰ درصدی اقتصاد روسیه طی سال جاری منجر خواهد شد.

این مقام پنتاگون مدعی شد: این امر روسیه را در رابطه با رشد اقتصادی ۱۵ سال به عقب بازخواهد گرداند و تحریم ها تاثیر خود را آغاز کرده است.

وی همچنین ادعا کرد که این اقدامات با توجه به سیطره آمریکا بر نظام مالی جهان به امر ممکنی تبدیل شده است.

گفتنی است که ایالات متحده آمریکا در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین از ۲۴ فوریه گذشته، تحریم هایی را علیه روسیه اعمال نموده است.

لازم به ذکر است که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو نیز به این مسئله پاسخی مثبت خواهد داد و این فقدان اراده اوکراین است که مذاکرات را به بن بست کشانده است.

کد خبر 5514687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سیروس IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      1 0
      کشوری که خود در آستانه فروپاشی اقتصادی سیاسی و اجتماعی است چطور میخواهد نظام روسیه را عوض کند خخخخخخخ
    • امید IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      1 0
      این یانکی‌ها باید بفکر موجودیت خودشون باشن تغییر داده‌ها گذشته دیگه باید مراقب باشید تغییرات ندن