۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰

با توجه به رأی دیوان عدالت اداری؛

خداحافظی اجباری علی مرادی با فدراسیون وزنه برداری

 خداحافظی اجباری علی مرادی با فدراسیون وزنه برداری

رئیس فدراسیون وزنه برداری با توجه به رأی اخیر دادگاه تجدید نظر دیوان عدالت اداری، دیگر شانسی برای ادامه ریاست در این عرصه ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سریال پر فراز و فرود ریاست فدراسیون وزنه برداری و حواشی آن ماه‌هاست که گریبانگیر این رشته پرافتخار المپیکی شده که گویا با اتفاقات اخیر به روزهای پایانی خود رسیده است.

بر این اساس باید به تازه‌ترین رأی دادگاه تجدید نظر دیوان عدالت اداری اشاره کرد که طی آن رأی بدوی ابطال انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری تأیید شده و بر این اساس باید علی مرادی جای خود را به سرپرست جدید در فدراسیون وزنه برداری بدهد.

این موضوع به انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری در تیرماه سال ۹۸ مربوط می‌شود که طی آن علی مرادی با ۲۲ رأی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. البته طولی نکشید که حواشی زیادی در خصوص قانونی بودن رأی‌گیری به میان آمد، چرا که به دلیل غیبت رئیس هیأت آذربایجان شرقی، تعداد اعضای مجمع ۴۳ نفر بود. بدین ترتیب طبق قانون لازم بود تا فرد پیروز نصف به علاوه یک رأی از آرای مجمع را به دست بیاورد.

طبیعتاً این موضوع با اعتراض دیگر کاندیداها همراه شد، چون آنها معتقد بودند مرادی برای پیروزی باید یک رأی دیگر کسب می‌کرد اما این اتفاق نیفتاد و انتخابات هم به دور دوم کشیده نشد.

همین اتفاق باعث شد تا سجاد انوشیروانی یکی از این کاندیداها مجمع که ۱۱ رأی نیز کسب کرده بود به دیوان عدالت اداری شکایت و خواستار ابطال انتخابات شد. سپس شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری در روز چهارم اسفند سال ۱۴۰۰ رأی بدوی مبنی بر ابطال انتخابات را صادر کرد که طبق آن انتخابات ۱۶ تیر ماه ۱۳۹۸ رسماً ابطال اعلام شد. اما علی مرادی نسبت به رأی بدوی اعتراض کرد و این پرونده حدود دو ماه در شعبه ۲۶ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در حال بررسی بود.

حال با توجه به این روند طولانی خبرهای تازه ای منتشر شده که رأی بدوی در شعبه تجدیدنظر تأیید و ابطال انتخابات وزنه‌برداری به طرفین دعوی و وزارت ورزش ابلاغ شده است.

هر چند علی مرادی با توجه به دوره ریاست فدراسیون وزنه‌برداری تا روز ۱۶ تیر ۱۴۰۲ می‌تواند در فدراسیون بماند اما رأی مذکور تمام معادلات او را بر هم زده و حالا اهالی این رشته باید در انتظار معرفی سرپرست جدید تا تعیین تکلیف این فدراسیون باشند.

کد خبر 5519108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha