۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۹

با توجه به رویدادهای آتی؛

تلاش دیرهنگام وزارت ورزش برای بازگرداندن اردونشینان وزنه‌برداری

تلاش دیرهنگام وزارت ورزش برای بازگرداندن اردونشینان وزنه‌برداری

مسئولان وزارت ورزش در حالی برای نجات وزنه برداری ایران از بحران و حواشی اخیر وارد گود شدند که این رشته المپیکی مدتهاست گرفتار اعتراض مربیان و ملی‌پوشان به مشکلات مدیریتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اعتصاب و ترک اردو از سوی وزنه برداران اردوی تیم ملی به دلیل عدم توجه کافی متولیان فدراسیون به کاستی‌ها و مشکلات موجود، علی مرادی در نخستین گام به جای حل مساله، صورت مساله را پاک کرد و حکم به برکناری محمدحسین برخواه داد!

تصمیمی کاملاً احساسی که بیشتر به یک تسویه حساب شخصی شباهت داشت و در نهایت باعث برکناری سرمربی تیم ملی به جرم حمایت از اردونشینان معترض شد. مرادی در ادامه به فکر معرفی جانشین برخواه افتاد و به سرعت سعید علی حسینی از قهرمانان سنگین وزن و خوشنام وزنه برداری ایران و جهان را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کرد تا شاید کمی از آتش خشم اردونشینان ملی پوش کاسته شود. تلاشی که جواب معکوس داشت و نتوانست وزنه برداران معترض را دوباره در اردوی تیم ملی گردهم آورد. بطوریکه پس از اعلام لیست جدید دعوت شدگان به اردو از سوی علی حسینی، ملی پوشان معترض به اردو نرفتند و همچنان بر موضع خود باقی ماندند.

نکته قابل تأمل اینجا بود که وزارت ورزش در تمام این مدت با سیاست سکوت و حمایت همه جانبه از علی مرادی، فقط نظاره‌گر بود و اصلاً توجهی به اهمیت رقابت‌های پیش رو و انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس نداشت. سرانجام متولیان وزارت ورزش پس از سکوت سوال برانگیز خود وارد گود شدند و شب گذشته زمینه دیدار جمعی از ورزشکاران و مربیان وزنه برداری با سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان را مهیا کردند.

نشستی به ظاهر صمیمانه، اما دیرهنگام با هدف از بین بردن اختلافات بین خانواده وزنه‌برداری که در نهایت پولادگر وعده داد شخصاً مسائل مطرح شده را پیگیری کند تا آرامش قبلی، دوباره به وزنه‌برداری بازگردد.

محمدحسین برخواه، علی داودی، علی هاشمی، حافظ قشقایی، امیر حقوقی، محسن بیرانوند، مصطفی جوادی و محمد زارعی از جمله افرادی بودند که با پولادگر دیدار کردند و منتظرند تا معاون وزیر ورزش در روزهای آتی به وعده‌هایش پیرامون حل مشکلات وزنه برداری عمل کند.

این در حالیست که وزنه‌برداری ایران باید بزودی در مسابقات جهانی به عنوان یکی از میادین انتخابی المپیک حضور یابد و به جای بحران و استرس در روزهای حساس کنونی، نیازمند آرامش و برنامه‌ریزی است.

کد خبر 5518838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha