۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

سد عنبران تا پایان سال تکمیل می‌شود

سد عنبران تا پایان سال تکمیل می‌شود

اردبیل- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با شتاب‌گیری عملیات احداث سد عنبران، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این سد به مرحله تکمیل و بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حیدری اناری پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از عملیات اجرایی سد عنبران در نمین اظهار کرد: فعالیت عمرانی در سد مخزنی عنبران در تمامی جبهه‌های کاری تداوم داشته که انتظار می‌رود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه به محض پایان عملیات اجرایی شاهد آبگیری این سد خواهیم بود، تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تمامی تلاش‌های خود را به کار بسته تا امسال با حل موانع، اجرای سدهای عنبران و عمارت را تکمیل کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سد مخزنی عمارت حدود ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌شود برخی اقدامات باقیمانده سد در ماه‌های آتی تکمیل شود.

حیدری اناری افزود: سد عمارت با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون متر مکعب از نظر حجمی بزرگترین سد استان اردبیل است که با بهره‌برداری از این سد امکان آبیاری حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های انگوت و گرمی فراهم شده و از خروج منابع آبی کشور از مرزها جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی سد عنبران هم شتاب گرفته است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال این سد نیز مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

حیدری اناری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۶۵ هزار متر مکعب خاکریزی در بدنه سد عنبران انجام شده و ۸۵ درصد اجرای دیوار آب‌بند هم تکمیل شده که در صورت تخصیص اعتبار لازم، عملیات اجرایی این سد تا پایان سال‌جاری تکمیل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اجرای شبکه پایاب سد سبلان در شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: امسال در ناحیه جنوبی پایاب این سد ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی به شبکه آبیاری مدرن مجهز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: مجموع اراضی شبکه آبیاری و زهکشی سبلان بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ هکتار است و با تکمیل عملیات احداث سیفون قره‌سو، آب اراضی شمال رودخانه قره‌سو در بخش ارشق نیز از این شبکه تأمین می‌شود.

کد خبر 5524751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha