۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۹

دفتر جاستین ترودو:

کانادا ۶ فرد و ۴۶ نهاد مرتبط با بخش دفاعی روسیه را تحریم کرد

کانادا ۶ فرد و ۴۶ نهاد مرتبط با بخش دفاعی روسیه را تحریم کرد

دفتر نخست وزیر کانادا امروز در بیانیه ای از تحریم ۶ فرد و ۴۶ نهاد مرتبط با بخش دفاعی روسیه، تحریم هایی علیه ۱۳ فرد و ۲ نهاد بلاروسی و همچنین ۱۵ اوکراینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر نخست وزیر کانادا امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور ۶ فرد و ۴۶ نهاد مرتبط با بخش دفاعی روسیه را تحریم کرده است.

در بیانیه صادره از سوی دفتر «جاستین ترودو» در این خصوص آمده است: اوتاوا صادرات برخی فناوری های پیشرفته به روسیه از جمله رایانه های کوانتومی و تجهیزات ساخت پیشرفته را نیز ممنوع کرده است.

بیانیه دفتر نخست وزیر کانادا در این خصوص اضافه می کند: کانادا همچنین ۱۳ فرد و ۲ نهاد بلاروسی و ۱۵ اوکراینی را نیز در لیست تحریم های خود قرار داده است.

این بیانیه در ادامه مدعی شد: کانادا عوامل و نهادهای تبلیغاتی و اطلاعات نادرست دولتی که توسط مقامات ارشد مسکو کنترل می شوند را تحریم خواهد کرد!

اقدامات خصمانه محور غرب به سرکردگی آمریکا علیه مسکو در حالی ادامه دارد که ساعاتی پیش وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که در واکنشی متقابل به اقدامات خصمانه مقامات کانادا، از ورود ۴۳ شهروند کانادایی به خاک این کشور جلوگیری کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده بود: در واکنش به تحریم‌ های اخیر مقامات کانادایی در ماه می سال جاری علیه کارکنان اجرایی شرکت‌ های روس و اعضای خانواده‌ های آنها، ورود ۴۳ شهروند کانادایی به روسیه برای همیشه ممنوع شده است.

کد خبر 5525206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha