۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۸:۱۸

در زمانی کوتاه؛

کانادا اولین کشور در تصویب عضویت فنلاند و سوئد در ناتو شد

کانادا اولین کشور در تصویب عضویت فنلاند و سوئد در ناتو شد

نمایندگان مجلس عوام کانادا با گذشت کمتر از یک روز از امضای پروتکل های الحاق به ناتو توسط فنلاند و سوئد، به سرعت و به عنوان اولین کشور این مسئله را تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کانادا به عنوان اولین کشور، رسماً الحاق فنلاند و سوئد به ناتو را در فرآیندی شتابان که پس از امضای کشورهای عضو جهت گسترش این ائتلاف نظامی در روز سه‌شنبه تکمیل شد، به تصویب رساند.

در همین رابطه، اعضای مجلس عوام کانادا به اتفاق آرا حمایت خود را از فنلاند و سوئد در قبال عضویت شان در ائتلاف نظامی ناتو اعلام و آن را تصویب کردند.

به گفته سخنگوی «ملانی جولی» وزیر خارجه کانادا، وی قبل از استفاده از یک فرآیند اجرایی برای تصویب عضویت دو کشور، با قانونگذاران مخالف این مسئله صحبت کرده تا موافقت آنها را جلب نماید.

سخنگوی وزیر خارجه کانادا افزود: ما می خواستیم اولین کشوری باشیم که این مسئله را تصویب می کند.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در بیانیه ای در این باره گفت: کانادا به توانایی فنلاند و سوئد برای ادغام سریع و مؤثر در ناتو و کمک به دفاع جمعی این ائتلاف اعتماد کامل دارد.

امضای پروتکل الحاق به هلسینکی و استکهلم اجازه می دهد تا در نشست های ناتو شرکت کنند و تا زمان تصویب عضویت آن ها همه اعضا، دسترسی بیشتری به اطلاعات داشته باشند.

کد خبر 5531829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha