۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۹

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

آغاز کنکور سراسری در گیلان با شرکت ۳۶۷۲ داوطلب رشته هنر

آغاز کنکور سراسری در گیلان با شرکت ۳۶۷۲ داوطلب رشته هنر

رشت- مسئول تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری کنکور سراسری گفت: کنکور سراسری در استان گیلان با رقابت سه هزار و ۶۷۲ داوطلب گروه آزمایشی هنر آغاز شد.

ارسلان دمیرچی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرکت ۳۸ هزار و ۶۶۵ داوطلب از استان گیلان در کنکور سراسری امسال، اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۳.۹۹ درصدی شرکت کنندگان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه این آزمون در چهار روز و از امروز آغاز شده است، افزود: امروز سه هزار و ۶۷۲ داوطلب در گروه آزمایشی هنر با هم به رقابت می پردازنند.

مسئول تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری کنکور سراسری همچنین ادامه داد: از مجموع ۳۰ هزار و ۶۶۵ داوطلب ۲۴ هزار و ۷۲۶ نفر معادل ۶۴ درصد داوطلبان کنکور امسال را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: ۱۳ هزار و ۹۰۳ نفر معادل حدود ۳۶ درصد داوطلب را نیز آقایان تشکیل می‌دهند.

دمیرچی با بیان اینکه گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده است، گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی باهم رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۸۳۶ داوطلب نیز در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و ۱۰ هزار و ۷۸۵ نفر نیز در گروه آزمایشی علوم انسانی با هم رقابت می‌کنند، افزود: ۶ هزار و ۱۳۲ نفر نیز در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کد خبر 5526354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha