۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۲

«رنج برنج» پرونده بررسی مشکلات شالی‌کاران-۱۰

تولید ۲.۲ میلیون تُن برنج در کشور/ یک میلیون تُن وارد می‌شود

تولید ۲.۲ میلیون تُن برنج در کشور/ یک میلیون تُن وارد می‌شود

رشت- رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تولید سالانه ۲.۲ تُن برنج در کشور و نیاز ۳.۲ میلیون تُنی، گفت: یک میلیون تُن برنج وارد کشور می شود که باید با حمایت از تولید داخلی صفر شود.

محمدجواد عسکری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره بر اینکه برنج یکی از نیازهای اساسی سبد غذایی خانوارهای ایرانی است، گفت: تلاش می‌شود از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در تأمین و خودکفایی برنج استفاده شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس با بیان اینکه میزان برنج مورد نیاز یک سال خانوارهای ایرانی ۳.۲ میلیون تن است، اضافه کرد: از این مقدار ۲.۲ میلیون تن در داخل کشور تولید می‌شود.

وی از واردات ۹۰۰ تا یک میلیون تن برنج در طول سال به کشور خبر داد و اضافه کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته تلاش می‌شود این میزان واردات به صفر برسد تا با تولید داخلی بتوانیم نیاز خانوارهای ایرانی را فراهم سازیم.

عسکری با تاکید بر اینکه در کمیسیون کشاورزی مجلس به دنبال این است که با حمایت از کشاورزان زمینه خودکفایی در تولید برنج فراهم شود، اظهار کرد: دولت می‌تواند با خرید تضمینی برنج شرایط امنیت خاطر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مهیا کند.

کد خبر 5527972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha