۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۸:۴۷

معاون آموزش و پرورش کرمانشاه خبر داد؛

اجرای طرح مدرسه تابستانی در کرمانشاه از نیمه دوم تیرماه

اجرای طرح مدرسه تابستانی در کرمانشاه از نیمه دوم تیرماه

کرمانشاه- معاون آموزش و پرورش کرمانشاه از اجرای طرح مدرسه تابستانی در کرمانشاه از نیمه دوم تیرماه خبر داد.

علی مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اجرای مدرسه تابستانی، اظهار کرد: این طرح به منظور تعمیق و تثبیت یادگیری و نیز جبران افت تحصیلی دانش آموزان در ایام کرونا در تمام شهرستان‌ها و مناطق استان کرمانشاه قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه طرح مدرسه تابستانی به زودی در استان کرمانشاه اجرایی می‌شود، افزود: این طرح به تمام مراکز آموزشی ابلاغ شده و در اولین فرصت هر منطقه باید پایگاه و گروه فعالیتی خود را تشکیل داده و طبق پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ۱۶ تیر ماه به بعد فعالیت خود را آغاز کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح مدرسه تابستانی تا پایان شهریور ماه ادامه داشته، تصریح کرد: در تمام مدارسی که طرح را اجرا می‌کنند باید آمار دانش آموزانی که نیاز به شرکت در این کلاس‌ها را دارند مشخص کرده و با تمایل دانش آموزان و اولیای آنها به دانش آموزان آموزش لازم را بدهند.

مرادی بیان کرد: در هر منطقه بر حسب نیاز در پایه‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم تنها برای چهار درس پایه و مورد نیازی که لزوم بیشتری در یادگیری آنها وجود دارد کلاس‌های تابستانی را به صورت رایگان برای دانش آموزان برگزار خواهند کرد.

وی با بیان شرایط و تأثیرات مثبت طرح مدرسه تابستانی، خاطر نشان کرد: دانش آموزانی که در نمره پایانی خود دچار افت و یا موفق به کسب نمره قبولی نشده‌اند با شرکت در این دوره و پشت سر گذاشتن آزمون پایانی آن می‌توانند افت تحصیلی را جبران و ترمیم نمرات پایانی خردادماه را داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: مدت زمان برگزاری طرح مدرسه تابستانی ۴۰ الی ۴۵ روز بوده که در ۶ روز هفته کلاس‌های آن با حداقل ۳۰ ساعت و حداکثر ۳۶ آموزش باید برگزار شود.

مرادی عنوان کرد: ظرفیت هر کلاس در این طرح ۲۰ نفر بوده که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و تنها با رضایت دانش آموزان آموزش لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 5529154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha