۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۴

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در گفتگو با مهر:

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن در سراسرکشور برگزار می شود

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن در سراسرکشور برگزار می شود

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم با عنوان «شباب الرضا (ع)» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حسین مقدم کیا دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم «شباب الرضا (ع)» گفت: ثبت نام این طرح در سراسر کشورآغاز شده و در حال انجام است.

وی ادامه داد: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب الرضا (ع)» به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

مقدم کیا ادامه داد:امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند. نونهالان و نوجوانان پسر ۸ تا ۱۵ سال و دختران بین ۱۰ تا ۱۵ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت ادامه داد: از اهداف این طرح، کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های مختلف قرآ نی (صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم و…) و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا است.

وی افزود: این طرح در سه سطحِ «دوره مقدماتی»، «دوره پیشرفته» و «دوره عالی» هر کدام به مدت دوسال اجرا می‌شود. آموزش اولیه به کلیه متقاضیان حضور در طرح ملی تلاوت و کسب آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون‌های ورودی طرح، عبارتند از صحیح‌خوانی قرآن کریم شامل تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و لحن شامل آشنایی با روش‌ها و اصول اولیه تقلیدخوانی است.

مقدم کیا با تاکید بر اینکه این طرح ملی از ویژگی‌های بارزی برخوردار است گفت: نظارت مستمرِ آموزشی، اخلاقی و فنی، برگزاری جلسات تخصصی قرآن کریم، برپایی محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم برای تلاوت استعدادهای قرآنی با معرفی چهره‌های نوجوان، برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح استانی و کشوری، گزینش استعدادهای درخشان و نخبه از میان قرآن‌آموزان و معرفی ایشان به عنوان چهره‌های برتر در تلاوت، اعزام به محافل داخل و خارج از کشور جهت انجام برنامه‌های تبلیغی از ویژگی‌های بارز این طرح است.

وی در پایان گفت: در این طرح، آموزش به صورت تقلید از قاریان برجسته انجام می‌گیرد که در بخش پسران ۸ تا ۱۵ سال تقلید از اساتید عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و منشاوی و شحات انور و برای دختران ۱۰ تا ۱۵ سال تقلید از اساتید عبدالباسط و مصطفی اسماعیل انجام خواهد گرفت.

کد خبر 5529589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha