۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۳۵

در دوحه قطر؛

«امیرخان متقی» با نماینده آلمان در امور افغانستان دیدار کرد

«امیرخان متقی» با نماینده آلمان در امور افغانستان دیدار کرد

وزیر خارجه دولت موقت طالبان در دوحه قطر با نماینده آلمان در امور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آوا، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان با «استفان شنیک» نماینده دیپلماتیک آلمان در امور افغانستان در دوحه قطر دیدار و گفتگو کرد.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان در توییتی در این خصوص نوشت که در جریان این دیدار، طرفین پیرامون «روابط دوجانبه» صحبت کرده‌؛ همچنین، استفان شنیک متعهد شد که به برلین به حمایت خود از مردم افغانستان ادامه خواهد داد.

گفتنی است که امیر خان متقی از یک هفته پیش با هیئتی متشکل از دولت موقت طالبان، به شهر دوحه رفته و در طول این مدت با نمایندگان کشورهای اروپایی و آمریکا دیدارهایی داشته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، از زمان به دست گرفتن قدرت از سوی طالبان و تصرف کابل در ۱۵ آگوست سال گذشته میلادی، تا کنون هیچ کشوری حکومت اعلام شده از سوی طالبان را به رسمیت نشناخته است.

هفته گذشته حنا ربانی، وزیر مشاور در امور خارجه پاکستان در گفتگو با یک روزنامه آلمانی گفت که انزوای سیاسی هر چه بیشتر افغانستان به سقوط کامل وضعیت اقتصادی در این کشور می‌انجامد و از آلمان خواست تا با استفاده از نقش دیپلماتیک خود کشورهای غربی را متقاعد به آزاد کردن دارایی‌های مسدود شده افغانستان بکند.

این در حالی است که آمریکا علیرغم درخواست دولت موقت طالبان در افغانستان و نیز تعداد دیگری از کشورهای جهان از آزاد کردن دارایی‌های بلوکه شده این کشور خودداری می‌کند؛ عاملی که درد و رنج ناشی از دو دهه اشغالگری محور غرب به سرکردگی آمریکا در افغانستان را برای مردم این کشور بیش از پیش افزایش داده است.

کد خبر 5530752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha