در پی انتشار خبری در این زمینه؛

مسدودسازی حساب‌های بانکی راشد الغنوشی و حمادی الجبالی تکذیب شد

مسدودسازی حساب‌های بانکی راشد الغنوشی و حمادی الجبالی تکذیب شد

سخنگوی جنبش النهضه تونس به رهبری راشد الغنوشی و حمادی الجبالی نخست وزیر سابق این کشور، توقیف حساب های بانکی خودشان را از سوی دولت تونس تکذیب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سخنگوی جنبش النهضه تونس به رهبری راشد الغنوشی و حمادی الجبالی نخست وزیر سابق این کشور، توقیف حساب‌های بانکی خودشان را از سوی دولت تونس را تکذیب کردند.

سخنگوی جنبش النهضه تونس در این باره در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که خبر مسدود سازی حساب‌های بانکی راشد الغنوشی و پسر وی صحت ندارد. حمادی الجبالی نخست وزیر سابق تونس نیز ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد که حساب بانکی وی و فرزندانش مسدود نشده است.

پیش از این وبگاه المصری الیوم گزارش داده بود که مقامات تونس حساب‌های بانکی راشد الغنوشی، رئیس سابق پارلمان، پسرش و حمادی الجبالی نخست وزیر سابق این کشور را مسدود کرده اند.

در این گزارش اعلام شده بود که مقامات تونس روز گذشته با استناد به دستور دستگاه قضائی این کشور به بانک‌های تونسی اعلام کردند حساب‌های بانکی راشد الغنوشی رهبر جنبش النهضه، معاذ الغنوشی (پسر وی)، حمادی الجبالی و دو دخترش را جهت انجام تحقیقات لازم مسدود نمایند.

المصری الیوم نوشته بود که این تصمیم پس از آن صادر شد که سرویس مبارزه با تروریسم دستگاه قضائی تونس طی تصمیمی اعلام کرد حساب افرادی که متهم به دست داشتن در اقدامات ضد امنیتی هستند، مسدود شود.

در ماههای اخیر راشد الغنوشی رئیس سابق پارلمان این کشور با اتهامات متعددی از سوی دولت و دستگاه قضائی این کشور روبرو شده است. وی اخیراً به طور رسمی از سوی دستگاه قضائی تونس متهم به دست داشتن در اقدامات ضد امنیتی شده است.

دستگاه قضائی تونس همچنین راشد الغنوشی را از سفر منع کرده است. در بین مردم تونس نیز جایگاه وی نزول کرده و اخیراً برخی از تونسی‌ها وی را در حالی که برای مشارکت در مراسم عبادی به مسجدی در پایتخت تونس، آمده بود مجبور به خروج از مسجد کردند.

کد خبر 5531890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha