۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۸:۳۳

آلمان در یک قدمی بحران قطع گاز

آلمان در یک قدمی بحران قطع گاز

آلمان به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در خصوص کاهش صادرات گاز روسیه به دنبال ایجاد جایگزین برای تأمین این گاز است

به گزارش خبرگزاری مهر آلمان به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در خصوص کاهش صادرات گاز روسیه به دنبال ایجاد جایگزین برای تأمین این گاز است تا برای تأمین آب گرم خانه‌ها و تولید برق مورد استفاده قرار دهد.

هم اکنون دولت آلمان در حال آماده باش است تا گاز نورد استریم صفر شود. هرچند که گفته شده تعمیرات نورد استریم ۱۰ روز بیشتر طول نمی‌کشد ولی می ترسد این توقف انتقال گاز همیشگی باشد.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، هشدار داد که "هیچ سناریویی را نمی‌توان رد کرد" و توضیح داد که مسکو از "سلاح گازی" خود علیه اروپا استفاده خواهد کرد.

کارستن نوبل، رئیس گروه هنکل، یکی از شرکت‌های بزرگ بورس فرانکفورت، در گفت‌وگو با مطبوعات، گفت: «این امکان وجود دارد که دوباره به کارهای دورتر برای صرفه‌جویی در انرژی برای منافع ملی بازگردیم. "

گفته شده است حتی صنایع شیمیایی در صورت توقف واردات گاز آسیب پذیر خواهند بود زیرا به شدت به گاز وابسته هستند. هم اکنون انجمن صنایع شیمیایی که نماینده این بخش است، گفته اند که در حال آماده شدن برای "بدترین سناریو" است.

شرکت غول پیکر "BASF"در نظر دارد در صورت قطع عرضه گاز روسیه بخشی از کارکنان خود را اخراج کند.

در هفته‌های اخیر، مسکو صادرات گاز از طریق «نورد استریم» را ۶۰ درصد کاهش داده بود و دلیل آن مشکل فنی بود، در حالی که برلین این تصمیم ر ا «سیاسی» خواند و آن را محکوم کرد.

کد خبر 5533904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جعفری IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      شما غربیها حتی دارو را برای آنهایی که مطیع شما نمشوند به بهانه های مختلف قطع میکنید شما که ابزاری در دست ندارید هزاران تحریم بر روسیه وضع کردید اگر روسیه جای شما بود این گاز را ماهها پیش قطع نمیکردید؟روسیه هم باید در برابر تحریم‌های ناجوانمردانه شما انرژی را برای شما قطع کند
    • GB ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      این دقیقا یکی از اهداف آمریکا از جنگ اوکراین هست، نابودی اقتصاد اروپا خصوصا آلمان و فرانسه و ایتالیا و از بین بردن و حذف واحد پولی یورو، جنگ ادامه خواهد داشت مگر اینکه اروپا مسیر خود را از آمریکا جدا کند.
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      بابد کل گاز المان وحتی اروپا قطع شود تا کور کورانه تابع امریکا ودنباله رو نباشند
    • ع ا ز CA ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      تا زمانی که آلمان و دولتهای اروپای از نظر مالی و تسلیحاتی و آموزش نیروهای اوکراینی دارند بهترین خدمات را به اوکراین میدهند .در عوض باید دولت روسیه ام با قطع گاز و نفت و جنک اقتصادی با دولتهای اروپای مقابله به مثل بکند .