در یادداشتی تاکید شد؛

ضرورت حضور پرشور مردم در تجمعات عفاف و حجاب

ضرورت حضور پرشور مردم در تجمعات عفاف و حجاب

حضور پرشور مردم در تجمعات، ضروری است؛ زیرا اجرای قانونی حجاب اگر با حمایت علنی و تأثیرگذار مردم مواجه نشود، می‌تواند تحت فشارها و شبهه‌افکنی‌های گسترده رسانه‌ای مخالفان متوقف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۲۱ تیرماه سالروز قتل عام مردم مشهد از سوی رژیم رضاخان در سال ۱۳۱۴ ش به دلیل اعتراض به زمینه‌سازی رژیم جهت کشف حجاب و روز عفاف و حجاب است. بر همین اساس علیرضا جوادزاده استادیار گروه تاریخ اندیشه معاصر در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است به ضرورت حضور پرشور مردم در تجمعات عفاف و حجاب تاکید می‌کند.

متن یادداشت به شرح ذیل است:

امروز ۲۱ تیرماه سالروز قتل عام مردم مشهد از سوی رژیم رضاخان در سال ۱۳۱۴ ش به دلیل اعتراض به زمینه‌سازی رژیم جهت کشف حجاب است. این فاجعه موجب گردید در نظام جمهوری اسلامی که در مقام احیای ارزش‌های دینی و هویتی است، روز ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب نامگذاری شود، و هر ساله برنامه‌هایی در پاسداشت آن برگزار گردد. در همین راستا، امروز و در روزهای آتی تجمعاتی در شهرهای مختلف در حمایت از عفاف و حجاب تشکیل می‌شود. آنچه اهمیت این تجمعات را نسبت به موارد مشابه در سال‌های گذشته بیشتر کرده، سه مسأله است:

۱. شدت‌یافتن و گسترش بدحجابی و بی بندوباری فردی و سازماندهی شده در شهرهای مختلف ایران اسلامی

۲. تصمیم و اقدامات دولتمردان برای اجرایی کردن قانون معطل‌مانده عفاف و حجاب

۳. مخالفت و شبهه‌افکنی گسترده دشمنان و منتقدان در قبال تصمیم و اقدامات مسئولان.

در این شرایط، حضور پرشور مردم در تجمعات، ضروری است؛ چرا که دستور رسمی ریاست محترم جمهور بر اجرای قانون حجاب و عفاف و برخی اقدامات عملی مسئولان در دستگاه‌های گوناگون در جهت اجرای این قانون، اگر با حمایت علنی و تأثیرگذار مردم مواجه نشود، می‌تواند تحت فشارها و شبهه‌افکنی‌های گسترده رسانه‌ای مخالفان و منتقدان، متوقف شود.

در طول سال‌های اخیر، از جمله دغدغه‌ها و نگرانی‌های مهم متدینین، وضعیت نابهنجار فرهنگی موجود جامعه بوده است و در همین راستا، غالباً، مسئولان و متولیان امر را به‌درستی از مقصران اصلی دانسته‌اند. حال که دولتمردان در مقام اجرای قانون حجاب و عفاف برآمده‌اند، وظیفه مردم، متدینین و بویژه حوزویان است به رغم اختلاف‌هایی که ممکن است در برخی مصادیق و شیوه‌های مواجهه با بی‌حجابی وجود داشته باشد و نیز در کنار انجام فعالیت‌های آگاهی‌بخش و پاسخ به شبهات در زمینه حجاب به حمایت جدی و وسیع از اصل تصمیم و اقدامات دولتمردان بپردازند تا آنها با پشتوانه قوی و محکم مردمی بتوانند در مقابل هجمه‌های گسترده مخالفان مقاومت کرده، مفاد قانون را اجرا کنند.

البته دولتمردان نیز در کنار اهتمام جدی به اجرای قانون با پشتوانه مردمی، وظیفه دارند بیش از پیش به اقناع‌سازی افکار عمومی همت گمارند و در این راستا، بویژه از ظرفیت بالای رسانه ملی که متأسفانه در این زمینه کوتاهی نموده است بهره‌مند شوند.

کد خبر 5536699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha