۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳

قائم مقام وزیر علوم خبر داد؛

آمادگی دانشگاه‌های ایران برای پذیرش تمام دانشجویان عراقی

آمادگی دانشگاه‌های ایران برای پذیرش تمام دانشجویان عراقی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت:برای پذیرش دانشجویان عراقی در کشورمان پرونده خاصی باز کرده ایم و آنها بدون محدودیت در انتخاب رشته می‌توانند در تمام دانشگاه‌های ما ادامه تحصیل دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید حدادی اصل قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل صبح امروز در نشست مشترک اساتید دانشگاه‌های کشور عراق با معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: روابط تمدنی دو ملت ایران و عراق بر هیچ فردی پوشیده نیست. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ارتباط با کشور عراق اولویت اول نظام جمهوری اسلامی ایران میان کشورهای همسایه است.

وی بیان کرد: ما منافع و معضلات مشترکی داریم که می‌توان با یکدیگر آن را حل کنیم. برخی از مشکلات مانند کم آبی و ریزگردها از مشکلاتی هستند که هر دو کشور با آن مواجه هستند و ما می‌توانیم با همکاری مشترک دانشگاه‌های ایران و عراق آن را حل کنیم.

حدادی اصل عنوان کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب توانسته است دستاوردهای بزرگی در حوزه دانشگاهی و تحقیقاتی داشته باشد که می‌تواند آن را در اختیار کشور عراق قرار دهد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اظهار داشت: همانطور که می‌دانید تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی و آمریکا قرار داریم و با توکل به خدا توانسته ایم از بسیاری از معضلات تحریم‌ها عبور کنیم که این می‌تواند دوره خوبی برای کشور عراق باشد که مقابل استعمار ایستاده و خداوند این توانمندی را می‌دهد تا پیشرفت‌های زیادی داشته باشیم.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دستاوردهای علمی ما متعلق به تمام کشورهای جهان اسلام است.

حدادی اصل با بیان اینکه کشور ما در دو زمینه آمادگی کامل دارد تا با کشور همکاری کند، بیان کرد: اولین مسئله پذیرش دانشجویان عراقی در کشور ما است که پرونده خاصی برای کشور عراق باز کرده ایم و هر تعداد از دانشجویان که علاقه مند باشند می‌توانند در کل دانشگاه های کشور ما به تحصیل مشغول شوند.

وی افزود: ما پذیرش دانشجویان عراقی را به عنوان مسائل انتفاعی در نظر نگرفته ایم. ما دانشجویان عراقی را در کشورمان با فرزندان ایرانی یکسان می‌دانیم و اختلافی بین دانشجویان ایرانی و عراقی قائل نیستیم و این دانشجویان هیچ محدودیتی در انتخاب رشته در ایران ندارند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ادامه داد: موضوع دوم ارتباط علمی و دانشگاهی اساتید ایران و عراق است. درخواست داریم اساتید دانشگاه‌های عراق برای کارهای پژوهشی در دانشگاه‌های ایران حضور یابند و انتظار داریم اساتید ما در دانشگاه‌های عراق حاضر شده و همکاری علمی داشته باشند و با این کار پلی برای ارتباطات علمی برقرار کنند.

وی گفت: کلیات این مباحث را به سفیر عراق در ایران منتقل کرده ام و اگر مشکلی در این ارتباطات باشد بنده مسئول شخصی رفع این مشکلات از طرف وزارت علوم ایران هستم.

کد خبر 5537366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      2 0
      بچه های ایران با محدودیت رشته ؟
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      2 0
      واسه همه بابا واسه خودمون زن بابا