۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۹:۲۳

حجت الاسلام وحیدی:

غدیر حماسه ابدی برای معرفی چهره درست اسلام است

 غدیر حماسه ابدی برای معرفی چهره درست اسلام است

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا و امام جمعه ملبورن با تبریک فرارسیدن عید غدیر خم و سالروز اعلام امامت حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) گفت: غدیر روز غلبه حق علیه باطل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اشفاق وحیدی طی پیامی به مناسبت دهه ولایت و ۱۸ ذی الحجه خجسته سالروز عید غدیر خم، گفت: شناخت اسلام و شعائر الله در گروی درک پیام غدیر است، این یک یوم الله است که پرچم حق را تا ابد برافراشته ساخت و باطل برای همیشه رسوا گشت.

وی اظهار داشت: غدیر چهره منافقین را تا ابد رسوا کرد و باعث شد تا پیام حقیقی اسلام با اعلام ولایت و امامت برحق مولای متقیان علیه السلام به جهان مخابره شد.

حجت‌الاسلام وحیدی افزود: نسل امروز نیاز اشد به پیروی از تعلیمات دین اسلام به ویژه پیام غدیر دارد و این وظیفه علما و نخبگان است که پیام غدیر را به نسل جوان منتقل نمایند.

وی گفت: غدیر در اسلام عید اکبر و روز تکمیل دین است لذا این روز حیات و روح تازه ای به دین اسلام دمیده است که بیانگر فداکاری و تبلیغات پیامبر اعظم (ص) در راه اعتلای دین اسلام می‌باشد.

امام جمعه ملبورن سالروز اعلام ولایت امام علی علیه السلام را همچنین به شیعیان جهان از جمله ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک گفت و افزود: جشن عید غدیر را نباید محدود به یک فرقه گذاشت بلکه از این فرصت برای تقریب مذاهب اسلامی و گردهمایی دیگر مذاهب برای وحدت و یکپارچگی استفاده کرد.

نماینده شورای علمای شیعه پاکستان در استرالیا اظهار داشت که دشمنان اسلام و بدخواهان تقریب میان مسلمین از واقعه غدیرخم وحشت زده هستند و در تلاش برای گمراه کردن افکار عمومی و پنهان کاری هستند لذا ما باید پیام غدیر را به نسل جوان از جمله کودکان خودمان برسانیم و آنان را با این حقیقت جاویدان آشنا و پایبند نمائیم.

کد خبر 5538357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha