۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۵

استاندار قزوین:

«امام محله» طرحی موفق در زمینه مردمی‌سازی محسوب می‌شود

«امام محله» طرحی موفق در زمینه مردمی‌سازی محسوب می‌شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: طرح امام محله که به همت سازمان تبلیغات اجرایی شد طرح آبرومندانه و موفقی در حوزه مردمی‌سازی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی در جلسه مردمی سازی حکمرانی که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مسئله مردمی سازی حکمرانی مسئله جدیدی نیست و علت آنکه امروز مورد توجه قرار گرفته رسیدن به شیوه نوین مردمی سازی در شرایط فعلی است.

استاندار قزوین بیان کرد: مسئله مردمی بودن این حکومت از زمان انقلاب کلید خورده و تاکنون نیز ادامه‌دار بود است چنانچه امام به‌عنوان معمار مردمی‌سازی در جغرافیای ایران بودند و در تجربه سپردن امور به مردم پیشی داشتند و این تجربه قدمتی در عمر نظام دارد.

وی با بیان اینکه مردمی سازی قانون اساسی منشور مردمی سازی در کشور است عنوان کرد: جلسات مردمی سازی حکومت تشریفاتی نبوده و به‌عنوان اصلی‌ترین و اساسی‌ترین کار ویژه دولت در سطح استان محسوب می‌شود و مقوله مردمی سازی با توجه به سند تحول دولت مردمی موردتوجه قرار می‌گیرد.

این مسئول ابراز کرد: در خصوص مردمی سازی برخلاف تور همگان تنها سپردن امور به دست مردم نیست بلکه هدف، تحول دولت مردمی اولویت‌های مردم، نیازهای تعالی زیست مردم، تعالی مشارکت مردم، پیگیری منافع مردم و ارتقا بهره‌وری حاکمیت در نظام خدمت‌رسانی به مردم است.

وی عنوان کرد: برای هریک از این حوزه‌ها چرخه تحول‌آفرینی تعریف شده است که لازم است متناسب با نیازهای آینده برای تحول‌های بزرگ اقداماتی انجام شود.

این مسئول بیان کرد: باید توجه داشت که نظام جمهوری اسلامی به مردم باور داشته و انعطاف‌پذیری بالایی دارد چنانچه دولت در تمام این سال‌ها با وجود نقاط قوت و ضعف از دل مردم و با انتخاب و اراده مردم تعیین شده است.

اعلایی ادامه داد: در ابتدای کار و شرایط کنونی لازم است منافع مردم را به‌درستی شناسایی و تشخیص دهیم و سپس در راستای منافع مردم گام برداریم.

وی افزود: نکته قابل‌توجه این است که مردمی سازی نباید به بی‌نظمی دستگاه‌ها منجر شود و در این میان مسئله مدیریت دستگاه‌ها نباید نادیده گرفته شود که در این میان شناسایی وظایف دستگاه‌ها و مردمی همواره در دستور کار قرار دارد.

این مسئول تشریح کرد: فضای حاکمیت باید مبتنی بر استانداردهای مدیریت باشد و اینکه مدیریت را نادیده بگیریم اشتباه فاحشی است چراکه مدیریت مبتنی بر علم بوده و لازم است به ساختار و ارکان مدیریت در کشور بها داده شود که در اینجا مسئله علم مدیریت ریشه در تاریخ داشته و سپه‌سالار و فن‌سالار مدیریت ما امیرالمؤمنین (ع) است.

وی افزود: اگر مردمی سازی به‌سوی بی‌نظمی و تقابل دستگاه‌ها حرکت کند مردم ناامیدتر می‌شوند از سوی دیگر مداخله غیرحرفه‌ای در امور دستگاه‌ها و مدیریت نیز امری تأیید نشده است چنانچه بخشی از آسیب‌های فرهنگی نیز از این جریان سرچشمه می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه دستگاه‌های مردمی باید منظم‌تر و رسمی‌تر از سایر دستگاه‌ها فعالیت داشته باشند ادامه داد: طرح امام محله که به همت سازمان تبلیغات اجرایی شد طرح آبرومندانه و موفقی در حوزه مردمی‌سازی بود که لازم است از این طرح حمایت مادی و معنوی صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: منظور ما از مردمی سازی فراهم‌کردن زیرساخت توسط دستگاه‌ها و حرکت روساخت با مردم است و با توجه به در پیش رو داشتن مراسم اربعین و مردمی بودن این فرهنگ لازم است فعالیت مردمی دستگاه‌ها و مانور مردمی‌سازی از این جریان آغاز شود.

کد خبر 5542959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha