۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۹:۰۲

درواکنش به هفتمین بسته تحریمی؛

زلنسکی:تحریم های جدیدکافی نیست/روسیه باید هزینه سنگین تری بپردازد

زلنسکی:تحریم های جدیدکافی نیست/روسیه باید هزینه سنگین تری بپردازد

رئیس جمهور اوکراین گفت که هفتمین بسته تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه کافی نیست و مسکو برای پذیرش صلح باید هزینه های سنگین تری متحمل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه شب در اظهاراتی درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به بحران در کشورش گفت: بسته هفتم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه کافی نیست و برای مجبور کردن روسیه به پذیرش صلح، باید هزینه‌های بیشتری و سنگین‌تری بر مسکو تحمیل شود.

این اظهارات زلنسکی در حالی است که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چهارشنبه شب از اختصاص بسته کمک‌های نظامی ۵۰۰ میلیون یورویی این اتحادیه به اوکراین خبر داد.

همچنین منابع رسانه‌ای روز گذشته اعلام کردند نمایندگان دائمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا هفتمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده دائم لیتوانی در اتحادیه اروپا این موضوع را در توئیتر خود اعلام کرد و افزود که اتحادیه اروپا بیش از ۵۰ شخص حقیقی و حقوقی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده که در میان آنها سیاستمداران و مقامات نظامی نیز دیده می‌شود.

نماینده دائم لیتوانی همچنین به اقدامات جدید اتحادیه اروپا در رابطه با روسیه در زمینه کنترل صادرات اشاره کرد. علاوه بر ممنوعیت واردات طلا از روسیه، بسته تحریمی جدید «تمهیدات کنترلی جدیدی را بر صادرات و نیز بلوکه کردن دارایی‌ها «اِسبربانک» را نیز در بر می‌گیرد.

در تازه‌ترین خبرهای میدانی نیز رسانه‌ها بامداد امروز پنج شنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار در استان «میکولایف» در جنوب اوکراین و وقوع چند انفجار در استان «خارکیف» در شمال شرق این کشور و شنیده شدن صدای آژیرهای خطر خبر دادند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5543440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha