۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۷

وزیر خارجه روسیه:

آمریکا و انگلیس به دنبال جنگ روسیه و اروپا هستند

آمریکا و انگلیس به دنبال جنگ روسیه و اروپا هستند

وزیر خارجه روسیه می‌گوید آمریکا و انگلیس با ارسال انواع تسلیحات نظامی به اوکراین، به دنبال درگیری روسیه با اروپا هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» گفت آمریکا و انگلیس، مانع اصلی در مقابل اوکراین برای هر گونه حرکت سازنده در بحران کنونی‌ هستند و با تجهیز کی‌یف به انواع سلاح‌ها به دنبال «جنگ واقعی» بین اروپا و روسیه هستند.

وی نظر خود را این‌گونه تشریح کرد: دلیل اینکه اوکراینی‌ها از هر گونه اقدام سازنده خودداری می‌کنند این است که حجم عظیمی از سلاح در اختیار آنها قرار گرفته و این مسئله آنها را مجبور می‌کند تا از این سلاح‌ها به شیوه‌های مخاطره‌آمیز استفاده کنند.

لاوروف در این باره افزود: این دیگر یک واقعیت انکارناپذیر است که عوامل و متخصصان خارجی که تجهیزاتی مانند سامانه پدافندی «هیمارس» را نگهداری و نظارت می‌کنند، در خاک اوکراین حضور دارند.

به گفته لاوروف این راهبرد به سود آمریکاست، چون همه جنگ‌ها را دورتر از سواحل و خاک خود انجام می‌دهد.

وزیر خارجه روسیه همچنین تأکید کرد تا زمانی که آمریکا به این نتیجه نرسد که «به اندازه کافی آشوب ایجاد شده»، به اوکراین اجازه نخواهد داد که وارد گفتگو با روسیه شود.

«دیمیتری کولِبا»، وزیر خارجه اوکراین دیروز در گفت‌وگویی اعلام کرد: کی‌یف تنها زمانی آماده گفتگو با مسکو خواهد شد که قبل از آن ارتش روسیه را در میدان شکست داده باشد.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی برای جلوگیری از پیشروی ارتش روسیه، علاوه بر تحریم‌های شدید، ارتش اوکراین را با انواع و اقسام تسلیحات نظامی تجهیز کردند.

کد خبر 5542904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha