۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۴۳

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

اختصاص اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی برای کشاورزی در سفر هیئت دولت

اختصاص اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی برای کشاورزی در سفر هیئت دولت

اراک - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور برای بخش کشاورزی استان مصوب شد.

حمید رضا کتانفروش در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهور ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی استان تصویب شد این مبلغ از سه منبع تأمین اعتبار تخصیص پیدا می‌کند.

وی افزود: ۹۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور ،۱۰۰ میلیارد تومان از طریق وزارت جهاد کشاورزی و ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق منابع و اعتبارات استان تأمین می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: این اعتبارات برای همه بخش‌های کشاورزی استان از جمله اجرای طرح‌های زیر بنایی و آب و خاک، انتقال آب با لوله، آبیاری تحت فشار، مرمت و لایه‌روبی و مرمت قنوات، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی و مدرن، بهسازی کانال رودخانه مزلقان، پوشش سد خاکی لاگز محلات و تغییر و بازسازی سدهای خاکی، احداث کانال درجه سه و چهار زیر دست الغدیر ساوه خواهد بود.

کتانفروش با اشاره به توسعه روش‌های آبیاری نوین در سطح استان مرکزی گفت: بخش اعظم این اعتبارات برای تأمین و توسعه زیر ساخت‌های کشاورزی است که در همین راستا ۱۷۰ میلیارد تومان برای توسعه روش‌های نوین آبیاری، ۲۵۰ میلیارد تومان به منظور لایه روبی و مرمت قنوات و۱۸۰ میلیارد تومان جهت احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی انتقال آب با لوله است که در مجموع ۳۶ فعالیت جهاد کشاورزی در مصوبه رئیس جمهور پیش بینی شده است.

وی افزود: حدود ۳ هزار میلیارد تومان نیز از تسهیلات بانکی برای طرح‌های متقاضی سرمایه گذاری و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بخش کشاورزی تصویب شده که در مجموع ۹۰ درصد تسهیلات از بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: احداث، توسعه و بازسازی باغات استان، حفاظت از خاک و آبخیزداری، احیا و توسعه جنگل، تثبیت شن‌های روان، اصلاح و احیا مراتع احداث، مرمت و بازسازی ایلات عشایر و خرید ماشین آلات راهسازی اداره عشایر، تأمین آب شرب انسان و دام، ساماندهی سکونتگاه‌های عشایری، توسعه صنایع دستی و گردشگر، بهره‌وری ارتقا زنجیره تولید برای عشایر و افزایش سهم شرکت تعاونی عشایر استان نیز جز مصوبات سفر رئیس جمهور به استان مرکزی هستند.

کتانفروش با اشاره به توسعه مجتمع‌های تولیدی و شرکت‌های جهاد کشاورزی گفت: بخشی از این اعتبارات برای تکمیل و توسعه مجتمع‌های تولیدی و شرکت شهرک‌های کشاورزی تولیدی، تحقیقات و انجام پروژه‌های دانش بنیان و تکمیل و تجهیز سایت فرآوری هسته‌های اولیه، تجهیز مرکز رشد و ارتقا آن به پردیس علم فناوری، تجهیز ایستگاه مرکز اصلاح نژاد گوسفند کل کوهی و تکمیل و تجهیز مؤسسه راضی شعبه استان مرکزی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در اسرع وقت روال اداری این مصوبات انجام شود که شاهد توسعه بخش کشاورزی در استان مرکزی باشیم.

کد خبر 5548915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha