۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۴:۱۷

پنتاگون از بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین خبر داد

پنتاگون از بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین خبر داد

وزارت دفاع آمریکا از ارسال بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین به ارزش یک میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع آمریکا از ارسال بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین به ارزش یک میلیارد دلار خبر داد.

بر اساس این گزارش، بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین سامانه راکتی هیمارس و موشک‌های زمین به هوای ضد هواپیما و موشک را هم شامل می‌شود.

با اختصاص این بسته جدید کمک‌های نظامی، ارزش مجموع کمک‌های نظامی که توسط دولت بایدن به اوکراین ارائه شده است به ۹.۸ میلیارد دلار رسید.

این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود آمریکا قصد دارد تا بسته تسلیحاتی جدیدی به ارزش یک میلیارد دلار شامل موشک‌های پیشرفته و سامانه‌های پرتاب و سایر تسلیحات را به اوکراین ارسال کند.

رویترز به نقل از سه مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، گزارش داد که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا هنوز این بسته را به طور رسمی تأیید نکرده اما ارزش بسته تسلیحاتی مورد نظر یک میلیارد دلار اعلام شده و تسلیحاتی از جمله سامانه موشک توپخانه موسوم به HIMARS، موشک‌های زمین به هوا NASAMS و بیش از ۵۰ دستگاه نفربر زرهی را شامل می‌شود.

واشنگتن دوشنبه گذشته نیز از کمک نظامی جداگانه‌ای به ارزش حدود ۵۵۰ میلیون دلار برای اوکراین رونمایی کرد.

به نوشته رویترز، آمریکا تاکنون در مجموع ۱۶ سامانه موشک توپخانه HIMARS را به اوکراین ارسال کرده است؛ این سامانه موشکی دوربرد قادر است اهداف داخل قلمرو روسیه را از مسافت زیاد مورد هدف قرار دهد.

کد خبر 5558826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha