۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۰۶

در بیانیه ای مداخله جویانه مطرح شد؛

گروه هفت: روسیه کنترل نیروگاه زاپروژیا را به اوکراین واگذار کند

گروه هفت: روسیه کنترل نیروگاه زاپروژیا را به اوکراین واگذار کند

وزرای خارجه گروه هفت، به رغم کمک های جنگ افروزانه خود به اوکراین، خواستار پایان دادن مسکو به درگیری با کی یف شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، کشورهای گروه هفت بیانیه ای مداخله جویانه را در خصوص نیروگاه اتمی زاپروژیا، که به تازگی هدف گلوله باران اوکراین قرار گرفته، صادر کردند.

در بیانیه وزرای خارجه عضو گروه هفت، که روز چهارشنبه بر وب سایت وزارت خارجه آلمان قرار گرفت، با اتخاذ رویکردی مداخله جویانه از روسیه خواست تا کنترل نیروگاه اتمی زاپروژیا و تمامی تاسیسات هسته ای اوکراین را به کی یف واگذار کند.

در بخشی از بیانیه گروه هفت، وزرای امور خارجه کشورهای گروه هفت کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا، ضمن طرح شدیدترین محکومیت خود نسبت به جنگ اوکراین، آن را غیرقابل توجیه خواندند.

آنها از روسیه خواستند تا فوراً نیروهای خود را از مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته شده اوکراین خارج کند و به خاک و حاکمیت اوکراین احترام بگذارد.

بیانیه ورزای خارجه گروه هفت می افزاید: ما از روسیه می‌خواهیم که فوراً کنترل کامل نیروگاه اتمی زاپروژیا و همچنین کلیه تأسیسات هسته‌ای در مرزهای بین‌المللی اوکراین را به مالک واقعی خود، بازگرداند تا در خصوص امنیت آنها اطمینان حاصل شود.

این در حالیست که در روزهای اخیر رسانه‌ها و مقامات روسیه بارها اعلام کردند که نیروهای اوکراینی حملات به نیروگاه اتمی منطقه زاپروژیا را افزایش داده و این مسئله احتمال آتش‌سوزی و انفجار این نیروگاه را افزایش داده است.

کد خبر 5560305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خسرو IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      0 0
      حمله روسیه به اوکراین به تحریک غرب به طریقی برنامه شده که هر ساعت که دیرتر روسیه عقب نشینی کنه چند ماه مجال و فرصت واپس کشیدنش عقب تر میفته