۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶

سفیر روسیه در واشنگتن:

نیروهای اوکراینی به مین گذاری گسترده روی آورده اند

نیروهای اوکراینی به مین گذاری گسترده روی آورده اند

سفیر روسیه درآمریکا می گوید نیروهای اوکراینی به طور گسترده ای به مین گذاری مناطق مختلف روی آورده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که جامعه بین المللی باید جنایات دولت اوکراین علیه مردم خود را ببیند.

«آناتولی آنتونوف» روز چهارشنبه دراظهاراتی اعلام کرد: آنها دست از نسبت دادن جنایات کی یف به ما برنمی دارند. وقت آن فرا رسیده است که جنایات رژیم کی یف به طور صادقانه به جهانیان نشان داده و آن را برای قساوتی که در وهله اول علیه مردم خود مرتکب می شوند، پاسخگو کنیم.

سفیر روسیه در واشنگتن در ادامه تلاش های وزارت خارجه آمریکا برای متهم کردن روسیه به مین گذاری در خاک اوکراین را تکذیب کرد و گفت که واشنگتن ناعادلانه ما را مسئول مین گذاری می داند.

آنتونوف در انتقاد از رویکرد ضد روسی دولت آمریکا افزود که در کارزار روس هراسی، آمریکایی ها اقدامات نیروهای مسلح روسیه را با تاکتیک های گروه تروریستی داعش در سوریه مقایسه می کنند.

این مقام روس یادآور شد که آمریکا نیروهای روسیه را به موارد بسیاری از جمله مسدود کردن دسترسی به زمین‌های کشاورزی متهم کرده است که قویاً از سوی روسیه رد می‌شود.

آنتونوف در بخشی از اظهارات خود تاکید کرد که نیروهای اوکراینی به مین گذاری در مناطق مختلف از جمله بسیاری از امکانات اجتماعی و زیرساختی روی آورده اند. به گفته سفیر روسیه نیروهای مسلح اوکراین به طور خاص در حال نصب مهمات انفجاری در محدوده مدارس و مهدکودک ها هستند و به شکل جدی جنگل ها و مزارع را در مسیرهای مختلف مین گذاری می کنند.

این مقام روس یادآور شد که برخی از این مهمات از طریق ایالات متحده به دست نیروهای اوکراینی می رسد.

کد خبر 5560212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha