النشره گزارش داد:

تداوم خلاء سیاسی در لبنان/ تشدید جنگ بیانیه‌ها میان میقاتی و عون

تداوم خلاء سیاسی در لبنان/ تشدید جنگ بیانیه‌ها میان میقاتی و عون

وبگاه لبنانی النشره درگزارشی به آخرین تحولات سیاسی در لبنان پرداخت و نوشت: در شرایطی که بسیاری از جریان های سیاسی بر لزوم تشکیل دولت جدید تاکید دارند، افقی برای خروج از بحران دیده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه لبنانی النشره در گزارشی به آخرین تحولات سیاسی در لبنان پرداخت و نوشت: در شرایطی که بسیاری از جریان های سیاسی در لبنان بر لزوم تشکیل دولت جدید تاکید دارند، افقی برای خروج از بحران دیده نمی شود.

در این گزارش با اشاره به روابط تنشزا میان میشل عون رئیس جمهور لبنان و نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید، آمده است: جنگ بیانیه ها میان عون و میقاتی همچنان ادامه دارد.

النشره با اشاره به عدم توافق جریان های سیاسی لبنان درباره تشکیل دولت و همچنین موضوع انتخاب رئیس جمهور جدید، عنوان کرد: به نظر می رسد لبنان خودش را برای ورود به یک دوره طولانی از کشمکش و مناقشات سیاسی آماده می کند.

در این گزارش به تمایل سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و بشاره بطرس اسقف مارونی لبنان بر لزوم تشکیل دولت جدید اشاره شده و آمده است: در شرایط کنونی محافل سیاسی در لبنان بر این اعتقاد هستند که بدون اعمال فشار از خارج، امکان تشکیل دولت جدید وجود ندارد چون هیچ گروه سیاسی حاضر در پارلمان در شرایط کنونی توانمندی تعیین رئیس جمهور جدید را ندارد و از طرفی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید نیز عزم جدی برای حل اختلافات درباره ترکیب کابینه با رئیس جمهور لبنان را ندارد.

کد خبر 5563222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha