الاخبار گزارش داد:

ناخرسندی عون از میقاتی/ دفاع رئیس جمهور از عملیات پهپادی حزب‌الله

ناخرسندی عون از میقاتی/ دفاع رئیس جمهور از عملیات پهپادی حزب‌الله

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی از ناخرسندی میشل عون رئیس جمهور لبنان از مواضع سیاسی نجیب میقاتی نخست وزیر مأمورِ تشکیل دولت جدید لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر روزنامه الاخبار لبنان امروز در گزارشی اعلام کرد: موضع گیری اخیر نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت لبنان در انتقاد از پرواز پهپادهای حزب الله بر فراز میدان گازی کاریش، باعث ناخرسندی میشل عون رئیس جمهور این کشور شده است.

براین اساس، نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید در لبنان بدون مشاوره و رایزنی با ریاست جمهوری لبنان این موضع را اتخاذ کرده است و این مساله مورد انتقاد میشل عون قرار گرفته است.

به نوشته روزنامه الاخبار، موضع گیری نجیب میقاتی در این مساله بر خلاف نگاه میشل عون رئیس جمهوری لبنان قرار دارد. عون معتقد است که پرواز پهپادهای حزب الله لبنان هیچ آسیبی به روند مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی وارد نمی‌کند و از طرفی این اقدام در راستای دفاع از حقوق لبنان در بهره مندی از منابع و ثروت‌های دریایی اش قرار دارد.

همچنین دیگر مقامات لبنانی از جمله جبران باسیل رئیس جریان ملی آزاد لبنان موضعی مشابه با رئیس جمهور لبنان دارند و قرار است وی امروز سه شنبه موضعی مهم در این باره اتخاذ نماید.

یک منبع نزدیک به جریان ملی آزاد در این باره به روزنامه الاخبار گفت: ما هرگز مقاومت را قربانی رایزنی‌های سیاسی و مذاکرات در زمینه تشکیل دولت نخواهیم کرد به ویژه اینکه رژیم صهیونیستی هر روز حاکمیت لبنان را نقض می‌کند، موضع گیری میقاتی در راستای نامشروع جلوه دادن اقدام مقاومت است اما این در حالی است که مقاومت حامی و مدافع ثروت‌های ملی لبنان محسوب می‌شود.

گفتنی است سه روز پیش حزب الله لبنان در پی ادامه تعلل آمریکا و رژیم صهیونیستی در مذاکرات ترسیم دریایی، که با آغاز عملیات استخراج گاز از میدان کاریش (در مناطق مورد منازعه دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی) همراه شده است، سه فروند پهپاد را بر فراز این میدان گازی به پرواز درآورد، مسأله‌ای که با ترس و وحشت صهیونیست‌ها همراه شد و برخی تحلیلگران این رخداد را عامل تحرک بخش به مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه عنوان کردند.

کد خبر 5531020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha