۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۰۰

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

اعتبارات پروژه‌های راه و شهرسازی اردبیل ۷۴۰۰ میلیارد ریال است

اعتبارات پروژه‌های راه و شهرسازی اردبیل ۷۴۰۰ میلیارد ریال است

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مجموع اعتبارات پروژه‌های راه و شهرسازی استان اردبیل در سال‌ جاری ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری عصر چهارشنبه در نشست شورای معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: با تلاش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، تمامی اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور و اعتبارات عمرانی در سال‌جاری از حالت اوراق خارج شده و به صورت نقدی اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبار برای پروژه‌های راه و شهرسازی با اولویت پروژه‌های پیشران انجام شده است، تصریح کرد: یکی از این پروژه‌های پیشران اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری است که ۴۰ پروژه بازآفرینی در نقاط مختلف این استان با هدف نوسازی بافت‌های فرسوده و تأمین زیرساخت‌های لازم در محلات هدف در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به شهرهای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در اردبیل اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها در قالب احیای بافت‌های فرسوده، احداث خانه محله و کتابخانه در اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال اجرا و با تکمیل آنها استان اردبیل از این لحاظ به میانگین کشوری نزدیک می‌شود.

حیدری به محدودیت‌های اعتباری پروژه‌های راه و شهرسازی اردبیل اشاره کرد و افزود: با گذشت پنج ماه از سال هنوز از محل اعتبارات ملی و استانی به پروژه‌های راهسازی اعتباری تزریق نشده ولی با این حال به همت، توان و پشتکار مالی پیمانکاران مجری پروژه‌های راهسازی همه پروژه‌ها از جمله راه اصلی خلخال به منجیل در ۲ قطعه یک و ۲ فعال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: احیای بافت‌های فرسوده در شهرهای دیگر هم در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر اینها برای تأمین قیر رایگان برای اجرای طرح‌های عمرانی در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مجموع اعتبارات پروژه‌های راه و شهرسازی استان اردبیل را هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر این اعتبارات، ۲ هزار میلیارد ریال هم تهاتر نفتی برای استان مد نظر قرار گرفته و در بحث تسهیلات بانکی هم هر سال ۱۵ هزار الی ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای مسکن اختصاص داده می‌شود.

کد خبر 5565798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha