۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷

در ادامه تنش آفرینی در شرق آسیا؛

آمریکا به دنبال بسط روابط تجاری با تایوان است

آمریکا به دنبال بسط روابط تجاری با تایوان است

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا از برگزاری مذاکرات تجاری میان این کشور و تایوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آمریکا در راستای تشدید تنش ها در منطقه شرق آسیا و تحرک آفرینی علیه چین، تلاش های خود را در راستای بسط روابط تجاری با تایوان قرار داده است.

دفتر نمایندگی تجاری ایالات متحده (USTR)در این باره اعلام کرد که واشنگتن و تایپه در خصوص مذاکره در جهت دستیابی به ابتکار تجاری دوجانبه به منظور تقویت روابط اقتصادی به اجماع نظر دست یافته اند.

در بیانیه دفتر نمایندگی تجاری آمریکا آمده است براساس توافق صورت گرفته انتظار می رود دور اول مذاکرات مربوط به ابتکارعمل تجاری آمریکا و تایوان برسر تجارت قرن ۲۱ اوایل پاییز امسال برگزار شود.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا تاکید کرد که مذاکرات دو جانبه با تایوان در جهت تعمیق روابط تجاری و سرمایه گذاری دو طرف صورت می گیرد، اولویت های تجاری دو جانبه را بر اساس ارزش های مشترک پیش می برد و نوآوری و رشد اقتصادی جامع را ترویج می کند.

معاون نماینده تجاری ایالات متحده نیز در این باره به خبرنگاران گفت که دفتر نمایندگی تجاری آمریکا یک برنامه بلندپروازانه برای دستیابی به تعهدات با استاندارد بالا و نتایج قابل توجه در حوزه تجاری را در دستور کار مذاکره قرار می دهد، تا به ایجاد فضایی عادلانه‌تر، مرفه و انعطاف‌پذیرتر کمک کند.

آمریکا در حالی به دنبال بسط روابط تجاری با تایوان است که به واسطه اقدامات این کشور در شرق آسیا، تنش ها در این منطقه به اوج خود رسیده است. چین بارها اعلام کرده تایوان بخش جدایی ناپذیر این کشور است.

کد خبر 5566331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha