۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۲

طالبان ساخت پایگاه نظامی چین در افغانستان را تکذیب کرد

طالبان ساخت پایگاه نظامی چین در افغانستان را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان استفاده سیاسی از خاک این کشور از سوی دیگر کشورها را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه ایندیا تودی، سخنگوی طالبان می‌گوید که افغانستان اجازه استقرار دیگر کشورها در خاک خود برای پیگیری مقاصد سیاسی را نمی‌دهد.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در مصاحبه‌ای اختصاصی اعلام کرد این کشور به دنبال حفظ روابط دیپلماتیک با دیگر همسایگان خود است.

وی در پاسخ به ادعاهای مربوط به ساخت پایگاه نظامی ارتش چین در خاک افغانستان، این ادعاها را قویاً رد کرد و گفت که کابینه طالبان خواهان حفظ روابط دیپلماتیک و اقتصادی با کشورهای همسایه است.

بلخی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم سرزمین ما برای اهداف سیاسی بکار گرفته شود.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در خصوص از سرگیری روابط دیپلماتیک این کشور و هند گفت دیپلمات‌های هند به منظور از سرگیری کار در کنسولگری خود در ۱۳ اوت بازگشتند.

عبدالقهار بلخی در ادامه افزود: از دیپلمات‌های هندی استقبال می‌کنیم و به آنها در خصوص همکاری و امنیت کامل در افغانستان اطمینان داده ایم.

بلخی ضمن تاکید بر اینکه رهبری طالبان خواهان برقراری روابط حسنه با همه همسایگان از جمله هند است، تاکید کرد که پروژه‌های مختلف هند در افغانستان ناقص است. این مقام طالبان گفت: از هند انتظار داریم به منظور توسعه افغانستان کار به روی پروژه‌های نیمه تمام را از سر بگیرد.

کد خبر 5568899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha