۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۲۳

در ولایت قندهار رخ داد؛

ترور ۲ فرمانده ارشد طالبان پاکستان در جنوب افغانستان

ترور ۲ فرمانده ارشد طالبان پاکستان در جنوب افغانستان

بر اساس اعلام رسانه های افغانستان، ۲ فرمانده ارشد طالبان پاکستان در جنوب افغانستان ترور شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی طلوع، رسانه‌ های افغانستان امروز چهارشنبه اعلام کردند که ۲ فرمانده ارشد تحریک طالبان پاکستان بر اثر حمله ای مسلحانه در ولایت قندهار واقع در این کشور کشته شدند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، تا کنون اطلاعات بیشتری درباره هویت این افراد و نام آن ها منتشر نشده است.

به گزارش طلوع، کشته شدن پی در پی فرماندهان تحریک طالبان پاکستان در افغانستان، بی اعتمادی شدیدی را میان طالبان افغان و پاکستانی ایجاد کرده است.

به گزارش بی بی سی، گفته شده که این فرمانده به نام «یاسر پرکی» با دو همراهش در منطقه «اسپین بولدک» واقع در ولایت قندهار هم‌ مرز با پاکستان ترور شده‌ اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان تا کنون در این باره واکنشی نشان نداده اند.

در همین ارتباط، منابع محلی در ولایت پکتیکا ۱۸ مرداد ماه سال جاری از وقوع انفجاری در روستای «شرکی» در شهرستان «برمل» خبر داده و در این خصوص اعلام کردند که در این رویداد یکی از اعضای ارشد تحریک طالبان پاکستان هدف قرار گرفته است.

به گزارش آوا، تا کنون ماهیت انفجار مذکور مشخص نیست، اما برخی منابع آن را ناشی از حمله هوایی دانسته و برخی نیز انفجار را نتیجه برخورد خودرو حامل اعضای تحریک طالبان پاکستان با یک بمب کنار جاده‌ ای رسانه ای کرده اند.

روزنامه «اکسپرس تریبون» پاکستان به نقل از مقامات دولت محلی طالبان در افغانستان در این باره نوشته بود: در این حادثه «عمر خالد خراسانی» از فرماندهان ارشد تحریک طالبان پاکستان کشته شده است.

به گفته این منبع، سران تحریک طالبان پاکستان که به منظور برگزاری مذاکرات صلح با دولت اسلام‌ آباد در افغانستان حضور دارند، «برای مشورت» با دیگر اعضای گروه در حال سفر بودند که این حادثه رخ داد.

چندین مقام پاکستانی و شخصیت‌ های این گروه گفتند که یک بمب کنار جاده‌ای در اواخر شب در شرق افغانستان با خودرو حامل اعضای گروه طالبان پاکستان برخورد کرد که منجر به کشته شدن یک رهبر ارشد و ۳ شبه‌ نظامی دیگر شد.

کد خبر 5572006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha