۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۸

فرماندار اصفهان مطرح کرد؛

لزوم افزایش تعامل کشاورزان اصفهان و شرکت‌های دانش بنیان

لزوم افزایش تعامل کشاورزان اصفهان و شرکت‌های دانش بنیان

اصفهان - فرماندار اصفهان گفت: ضروری است که تعامل کشاورزان و شرکت‌های دانش بنیان به منظور افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی احمدی ظهر یکشنبه در همایش کشاورزی هوشمندانه که با حضور جمعی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان و کشاورزان شهرستان برگزار شد، با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و کمبود منابع آب در شهرستان اصفهان اظهار داشت: علی رغم کمبود منابع آب، هنوز شاهد کشاورزی سنتی و عدم آموزش‌های لازم برای کشاورزان برای استفاده بهینه از آب و خاک کشاورزی هستیم.

وی با بیان اینکه بهره وری کشاورزی در استان اصفهان به دلیل استفاده از روش‌های سنتی و نبود آگاهی کشاورزان از روش‌های نوین پایین است، ابراز داشت: این روند موجب تخریب زمین‌های کشاورزی و تشدید بحران آب خواهد شد.

فرماندار اصفهان با انتقاد از عدم بهره برداری و استفاده بهینه از تحقیقات مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های مختلف تولیدی به ویژه کشاورزی اضافه کرد: تعامل و هم افزایی کشاورزان و شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند موجب توسعه و افزایش بهره‌وری و همچنین حفظ منابع آب و خاک کشاورزی شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی نیازمند تحول بنیادی و اساسی در اجرای شیوه‌های نوین است، تصریح کرد: ضروری است مدیران جهاد کشاورزی با برگزاری دوره‌های آموزشی توسعه کشاورزی نوین را در استان و به ویژه شهرستان اصفهان رقم بزنند.

کد خبر 5569032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha