۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸

صعود تیم‌های اول و دوم لیگ دسته یک کشتی به لیگ برتر

صعود تیم‌های اول و دوم لیگ دسته یک کشتی به لیگ برتر

طبق آئین نامه لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی سال 1401، تیم های اول و دوم لیگ دسته اول مجوز حضور در لیگ برتر را بدست خواهند آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود فرهنگ رنجبر دبیر سازمان لیگ با بیان این مطلب افزود: اصلاحیه بخشنامه رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد دیروز در اختیار رسانه‌ها و باشگاه‌های متقاضی حضور در این مسابقات قرار گرفت.

وی ادامه داد: در آئین نامه برگزاری لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۱ چندین موضوع مهم قید شده است.

رنجبر تصریح کرد: یکی از موارد این است که رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی حداکثر با حضور ۱۰ تیم برگزار خواهد شد و فدراسیون به دنبال کیفی سازی این مسابقات است.

وی ادامه داد: برای اینکه به مسابقات لیگ دسته اول نیز توجه ویژه شده باشد، مقرر شد تا ۲ تیم برتر این مسابقات نیز مجوز حضور در لیگ برتر را داشته باشند.

دبیر سازمان لیگ خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات مهم بحث جذب کشتی گیران خارجی و ملی پوش توسط تیم‌ها در لیگ برتر بود که هر تیم مجوز جذب ۲ کشتی گیر خارجی که عنوان دار جهان و قاره‌ای باشند و همچنین ۳ ملی پوش رقابت‌های جهانی صربستان را دارد و هر ۵ کشتی گیر می‌توانند برای تیم خود در یک مسابقه به میدان بروند.

رنجبر در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد تیم‌های لیگ برتر نباید از ۱۰ تیم بیشتر باشد، شاهد حضور کشتی گیران مطرح در تمامی تیم‌ها خواهیم بود و این مورد منجر به بهتر شدن کیفیت رقابت‌ها و تماشاگر پسند بودن بیشتر لیگ برتر سال جاری خواهد شد.

کد خبر 5571917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha