انتقاد مکزیک از تل آویو به دلیل پناه دادن به یک مجرم تحت پیگرد

انتقاد مکزیک از تل آویو به دلیل پناه دادن به یک مجرم تحت پیگرد

رئیس جمهور مکزیک از رژیم صهیونیستی به خاطر پناه دادن به یک فرد تحت تعقیب پیرامون مفقود شدن ۴۳ دانشجو در سال ۲۰۱۴ انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک از رژیم صهیونیستی بخاطر پناه دادن به یک مسئول بلندپایه سابق در مکزیک که در پرونده ناپدید شدن ۴۳ دانشجو در سال ۲۰۱۴ تحت پیگرد قرار دارد، انتقاد کرد.

مکزیک سال گذشته از رژیم صهیونیستی خواسته بود تا برای تحویل «توماس زیرون» رئیس سابق آژانس تحقیقات جنایی این کشور که مقامات می گویند به منظور شانه خالی کردن از تحقیقات در مورد پرونده دانشجویان مفقودشده به اسرائیل فرار کرده است، همکاری نماید.

فشارهای جدید برای استرداد زیرون به مکزیک پس از آن صورت می گیرد که مقامات این کشور هفته گذشته «خسوس موریللو» رئیس سابق زیرون و دادستان سابق مکزیک را به اتهام شکنجه و ممانعت از اجرای عدالت در رابطه با تحقیقات درباره دانشجویان بازداشت کردند.

این در حالی است که زیرون پیش از این اتهامات علیه خود را تکذیب کرده بود.

رئیس جمهور مکزیک در نشستی خبری گفت: اجازه دهید از این فرصت استفاده کنم و پیامی محترمانه را به اسرائیل ارسال کنم مبنی بر اینکه حمایت از این نوع افراد جایز نیست.

اوبرادور افزود: نخست وزیر اسرائیل پیامی را مبنی بر همکاری در این خصوص ارسال کرده اما هنوز هیچ اقدام دیگری اتخاذ نشده است.

کد خبر 5572352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha