۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲

وزیر جهاد کشاورزی:

رشد صنعت در قزوین کشاورزی استان را به چالش کشانده است

 رشد صنعت در قزوین کشاورزی استان را به چالش کشانده است

قزوین- وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان قزوین در زمینه صنعت رشد قابل توجهی داشته است و همین امر بخش کشاورزی آن را دچار بی مهری کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد ساداتی نژاد در جمع کارکنان و فعالان حوزه جهاد کشاورزی استان قزوین که ظهر پنجشنبه در سالن شهدای جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار کرد: جنگ روسیه و اوکراین دنیا را با چالش غذا روبه رو کرده است و بسیاری از کشورها با مشکل تأمین غذا و جیره بندی روبه و هستند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: علیرغم مشکلات موجود در عرصه بین المللی و دو مشکل مهم در اقتصاد کشور، به دلیل عملکرد مطلوب کشاورزان و کارکنان جهاد کشاورزی با مشکل کمبود غذا روبه رو نبودیم و باید قدردان کشاورزانمان که غیرتمندانه پای تولید غذا ایستاده‌اند باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که در ابتدای دولت سیزدهم بعد از ۱۲ سال حوزه نظارت بر بازار به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد و هنوز هم ساختار بازرسی در وزارت جهاد کشاورزی و نظارت بر بازار وجود ندارد و برای انجام این کار مهم از نیروهای بسیج و بازنشستگان نیروهای مسلح استفاده کرده‌ایم بیان کرد: خوشبختانه با کنترل بازار علیرغم نداشتن ابزارها با تکیه بر حس مسئولیت پذیری پای کار ایستادند لذا امروز هیچ مشکلی در بازار و تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نداریم.

وی گفت: کشاورزی قراردادی موضوعی است که سال‌ها است در دنیا اجرا می‌شود تا کشاورزان دغدغه تأمین مالی نداشته باشند و این طرح مدرن‌ترین طرح کشاورزی در کشور است.

این مسئول بیان کرد: برخی معتقد بودند با ورود وزارت جهاد کشاورزی به حوزه نظارت بازار، تولید کاهش پیدا می‌کند این در حالی است که تولید برنج ٢۵ درصد، جو ۳۰ درصد و گندم ۵۰ درصد افزایش یافته است و در استان قزوین میزان خرید گندم در سال جاری ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به این موضوع که تولید بدون بازار امکانپذیر نیست و این دو مکمل یکدیگرند تبیین کرد: استان قزوین ظرفیت‌های انسانی و ثروت اصلی بشری را در اختیار دارد و این استان این امکان را دارد که نماد کشاورزی دانش بنیان باشد و می‌توانیم شاهد رشد کشاورزی هوشمند و دانش بنیان در این استان باشیم.

ساداتی نژاد ابراز کرد: استان قزوین در طول سال‌های اخیر در حوزه کشاورزی مورد بی مهری قرار گرفته است و باید تلاش کنیم توسعه صنعت، بخش کشاورزی و تأمین غذای استان و کشور را تحت تأثیر قرار ندهد.

این مسئول با بیان اینکه از ظرفیت پهبادی و ماهواره‌ای از جمله ماهواره خیام برای مقابله با زمین خواری استفاده خواهیم کرد، بیان کرد: با همکاری وزارت ارتباطات، دسترسی به اطلاعات ماهواره‌ای برای شناسایی اراضی تغییر کاربری یافته در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد و امیدواریم استان قزوین پایلوت اجرای طرح مقابله با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی در کشور شود، همچنین فرودگاه ویژه خدمات کشاورزی قزوین زیرساخت‌های مهمی برای استقرار پهپادهای کشاورزی را دارد و امیدواریم این طرح به زودی به نتیجه برسد.

کد خبر 5572695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha