۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۱۸

پیام های تسلیت شخصیت ها و نهادهای دینی در پی رحلت آیت الله ناصری

پیام های تسلیت شخصیت ها و نهادهای دینی در پی رحلت آیت الله ناصری

در پی درگذشت و ارتحال عالم ربانی،مجتهد وارسته، استاد اخلاق و واعظ متقی، حضرت آیت الله محمد علی ناصری (رحمه الله علیه) سازمان‌ها و نهادها پیام تسلیتی صادر کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی درگذشت و ارتحال عالم ربانی، مجتهد وارسته، استاد اخلاق و واعظ متقی، حضرت آیت الله محمد علی ناصری (رحمة الله علیه) شخصیت‌ها سازمان‌ها و نهادهای دینی پیام تسلیتی صادر کردند.

پیام تسلیت دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر

حجت الاسلام صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر به مناسبت ارتحال عالم ربانی آیت الله حاج شیخ محمد ناصری پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ارتحال فقیه عارف و سالک خالص، اسوه اخلاق و مُزکّی نفوس حامی صادق انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری (مدظله) و راهنمای وثیق تشنگان وصال که صد قافله دل همراه اوست، فخر حوزه‌های علمیّه و موالیان اهل بیت علیهم السلام، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد ناصری دولت آبادی را به مولایمان امام عصر ارواحنا فداه و امام خامنه ای دام ظلّه و بیت شریف خاصّه وارث فضائل آن سفر کرده، عالم ربانی جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری، حوزه‌های علمیه و مردم عالم پرور، شهید پرور و ولایتمدار اصفهان تسلیت عرض می‌کنم.
عُلّو درجات بر آن راحل و صبر و اجر برای همه ارادتمندان از بارگاه حق مسالت دارم.

پیام تسلیت معاون قرآن و عترت

به مناسبت ارتحال عالم ربانی، مجتهد وارسته، استاد اخلاق و واعظ متقی، حضرت آیت الله محمد علی ناصری (رحمه الله علیه) علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تسلیتی منتشر کرد. متن پیام به این شرح می باشد:

الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِکَةُ طَیِّبِینَ یَقُولُونَ سَلَامٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ

ضایعه عظیم فقدان و رحلت عالم وارسته و پرهیزگار، استاد اخلاق و پشتیبان همیشه ولایت آیت الله محمد علی ناصری (ره) موجب تأثر و تأسف فراوان شد.

این عارف بصیر و سالک خبیر، عمر پربرکت خود را در تبلیغ و ترویج علوم و معارف اسلامی و فرهنگ غنی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و نیز تعمیق سجایای اخلاقی و معنوی بویژه در میان جوانان و حوزه‌های علمیه سپری و سالیان متمادی در راه تعالی ارزش‌های دینی، اخلاقی و ولایی در جامعه اسلامی طی نمود.

فقدان این عالم حکیم و روشن ضمیر که ثلمه ای بزرگ برای جهان اسلام است را به محضر حضرت بقیه الله اعظم (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، جامعه قرآنی کشور و عموم ملت شریف ایران اسلامی و بیت مکرم و معزز ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید رضوان و رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان و سوگواران ارجمند صبر، شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب

حجت‌الاسلام حمید شهریاری طی پیامی ارتحال آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری دولت‌آبادی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری دولت‌آبادی ره موجب تأسف و تأثر عمیق شد.

ایشان از علمایی بودند که تحصیلات خود را در نجف اشرف و در محضر بزرگان آن حوزه گران‌سنگ گذراندند و در کنار معارف و علوم اسلامی سلوک معنوی و اخلاقی را به‌خوبی تلمذ و در وجودشان نهادینه کردند.

حوزه علمیه اصفهان مفتخر است که سال‌های متمادی آن استوانه علم و اخلاق را در برداشت و علما، اساتید، طلاب، جوانان و مردم شریف و مؤمن اصفهان و همچنین همه آحاد مردم ایران اسلامی بهره‌های وافری از علم و نصایح او بردند.

اینجانب ارتحال آن فقید سعید را به محضر حضرت بقیه الله الاعظ (عج) و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقه‌مندان ایشان خصوصاً حوزه علمیه، علما و اساتید و بزرگان و مردم شریف اصفهان و نیز به بازماندگان محترم و فرزندان فاضل ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و علو درجات را برای آن عالم فقید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم از خداوند مهربان خواستارم.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری

ارتحال غمبار عالم جلیل القدر و عارف واصل، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری، موجب تأسف و تأثر عمیق آشنایان و علاقمندان و مستفیدان از محضر پرفیض آن عالم ربانی است.
مرحوم آیت‌الله ناصری علاوه بر استفاضه از محضر بزرگان اصفهان و نجف از برکت عنایات حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام خوشه‌چین محضر عارفان زنده دلِ وادی ولایت گردید و در هجرت با برکتش به اصفهان طی دهه‌های متمادی مأمن دل‌های شیفته و جان‌های تشنه و علاقمندان به اخلاق و سلوک اخلاقی و عرفانی بود.

مجلس درس و محفل اخلاق او چشمه زلال صدق و صفا و حلقه آشنایی با معارف ناب قرآنی و ولایی و توسل به ساحت قدسی حضرت صاحب الامر ارواحنا فداه بود که جان و روح جوانان مؤمنی را صفا می‌داد که از اصفهان و اطراف ایران اسلامی به محضر سرشار از نورش می‌شتافتند و بهره‌مند می‌شدند.

همراهی آن فقیه اخلاقی و انقلابی و بصیر با نهضت امام خمینی کبیر و حمایت صادقانه و مستمر از مقام معظم رهبری و توصیه‌های ماندگارشان در حمایت از انقلاب و رهبر حکیم انقلاب، حکایت از عمق نگاه و بصیرت الهی و انقلابی ایشان داشت.

رحلت آن رادمرد فضیلت و تقوا و استاد بزرگ اخلاق و سلوک، ضایعه‌ای سنگین برای حوزه‌های علمیه و مردم مؤمن ما، به ویژه مردم عزیز و حوزه‌های علمیه اصفهان است.
اینجانب به نمایندگی از نمایندگان معزز ولی فقیه در استان‌ها و ائمه مکرم جمعه سراسر کشور و اعضای محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این ضایعه مؤلمه را به محضر حضرت ولیعصر عجل‌الله تعالی فرجه و نایب بزرگوارش امام خامنه‌ای دامت برکاته و علمای اعلام بلاد، خصوصاً حوزه علمیه اصفهان و مردم مؤمن و ولایتمدار استان اصفهان و بالاخص به خاندان ارجمند و آقازادگان مکرم و سایر وابستگان ایشان تسلیت و تعزیت می‌گویم.

برای آن عالم ربّانی علّو درجات و حشر با حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و برای بازماندگان و علاقمندان آن فقید فرزانه، صبر و اجر را از درگاه خداوند علیم و قدیر تمنا می‌کنم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

آیت الله رشاد

 انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مجاهد، سالک متواضع، استاد برجسته اخلاق، حضرت آیت الله ناصری اصفهانی دولت آبادی (قدّس الله نفسه الزکیه) مایه‌ی تأسف و تأثر شدید شد.

او از پیشتازان نهضت امام خمینی (قدّه) و پشتوانه‌های معنوی نظام اسلامی و همراهان راسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی بشمار می‌رفت، و محضر برکت‌آثارش منشأ خدمات علمی ماندگاری در حوزه علمیه فخیم و فاخر اصفهان بود، و وجود ذی‌جودش طی سنوات متمادی ملجأ مستمندان در آن خطه خطیر قلمداد می‌شد. خطابات زلال از دل برخاسته‌ی این مدرس مبرز حوزه، کام‌های تشنه‌ی جویندگان معرفت و معنویت، بویژه جوانان را، در سراسر کشور سیراب می‌ساخت. فقدان این عالم الاهی مایه‌ی خسارت معنوی جبران‌ناپذیری در جامعه‌ی حوزوی و دانشگاهی و طبقات جوان است.
این¬جانب از سوی خود و ارکان حوزه‌ی عریق و عظیم تهران، این حادثه‌ی مولمه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله الوارف) و دیگر مراجع عظام، خاصه مرجع مجاهد و زعیم حکیم حوزه علمیه‌ی اصفهان حضرت آیت الله مظاهری، و نیز تلامذه و ارادتمندان و بیت مکرم آن راحل رستگار تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای آن مرحوم مغفرت و علو مرتبت مسالت می‌کنم، و برای بازماندگان سوگوار، صبر و اجر مسئلت دارم. حشره الله مع سید الشهدا و الأحرار و اصحابه الأبرار و اسکنه فسیح جنانه.
 

کد خبر 5573828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha