مهر بررسی کرد؛

پهپادها و موشکها جهنمی برای صهیونیستها به پا خواهند کرد

پهپادها و موشکها جهنمی برای صهیونیستها به پا خواهند کرد

روند تحولات میان رژیم صهیونیستی و لبنان در سمت و سویی حرکت می کند که سبب شده است، برخی تحلیلگران از قریب الوقوع بودن جنگ میان حزب الله و رژیم صهیونیستی خبر بدهند.

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: لبنان و فلسطین اشغالی مرزی به طول ۷۹ کیلومتر دارند که همواره طی دوره‌های مختلف بر اثر سیاست‌های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی پرتنش بوده است. عقب نشینی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ میلادی (۱۳۷۹ خورشیدی) از جنوب لبنان نیز پایان تجاوزکاری‌های این رژیم در مناطق مرزی با لبنان نبود زیرا هنوز بخش‌هایی از خاک لبنان در اشغال رژیم صهیونیستی است.

در حال حاضر، بحث میدان گازی «کاریش» سوژه داغی است و این موضوع سبب شده است که برخی تحلیلگران از قریب الوقوع بودن جنگ میان حزب الله و رژیم صهیونیستی خبر بدهند. این در حالی است که حزب الله لبنان به دقت تحرکات صهیونیست‌ها را زیر نظر دارد و آماده مقابله با هر ماجراجویی احتمالی تل آویو است.

توان و قدرت پهپادی و موشکی حزب الله لبنان صهیونیست‌ها را وحشت زده کرده است و خواب آنها را آشفته کرده است. پهپادهای حزب‌الله به کابوسی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند و بارها توانسته‌اند از مرزهای فلسطین اشغالی عبور کنند و با موفقیت به آشیانه خود در لبنان بازگردند.

پهپادها و موشکها جهنمی برای صهیونیستها به پا خواهند کرد

جدیدترین مورد قدرت نمایی حزب الله در زمینه پهپادی، ارسال سه پهپاد به سوی میدان گازی کاریش در آب‌های منطقه‌ای لبنان بود که پس لرزه‌های آن تا کنون نیز ادامه دارد و به باور تحلیلگران این اقدام حزب الله، رژیم صهیونیستی را به امتیاز دادن و کوتاه آمدن از جاه طلبی‌های نفتی و گازی مجبور کرد. حزب الله پس از پایان این عملیات با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات با موفقیت انجام شده و پیام مطلوب به طرف مقابل رسیده است.

تسوی یحزکلی تحلیلگر کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از عملیات پهپادی اخیر مقاومت لبنان بر فراز میدان گازی کاریش ابراز نگرانی کرد و گفت: «توان حزب الله لبنان در عرصه هوایی تقویت شده است».

وی ضمن پیش بینی احتمال رویارویی هوایی میان رژیم صهیونیستی و حزب الله در آینده، افزود: «آنچه در حال رخ دادن است را می‌توان مرحله‌ای پیش از آغاز جنگ توصیف کرد. اسرائیل و حزب الله در چند میدان درگیر هستند و چند روز قبل، عرصه تقابل هوایی نیز به آن افزوده شد. ما باید توجه داشته باشیم که این عرصه می‌تواند در آینده آبستن تحولات متعددی باشد اسرائیل و حزب الله در چند میدان درگیر هستند و چند روز قبل، عرصه تقابل هوایی نیز به آن افزوده شد. این عرصه می‌تواند در آینده آبستن تحولات متعددی باشد. دبیرکل حزب الله لبنان دلیلی برای انجام عملیات پهپادی علیه میدان گازی کاریش پیدا کرد و هدف وی نیز از این اقدام رساندن پیامی با این محتوا بود که تا زمان پایان مذاکرات دریایی و رسیدن به توافق، رویارویی در این منطقه ادامه دارد و اسرائیل نباید اقدام به استخراج گاز کند».

آمریکا سعی دارد از طریق آموس هوکشتاین فرستاده خود وقت کشی کند و مانع لبنان در استخراج ثروت‌های نفت و گاز خود شود و به رژیم صهیونیستی برای استفاده از میدان گازی کاریش کمک می‌کند.

عملیات پهپادی اخیر حزب الله حامل پیام برای صهیونیست‌ها بود؛ آمریکا و دشمن صهیونیست باید پیام این پهپادها را درک کنند و آن پیام این است که لبنان و مقاومت کوتاه آمدن از حقوق خود را نخواهند پذیرفت.

سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان همواره آکنده از اطلاعات و تحلیل‌هایی است که تحولات اوضاع منطقه را بررسی می‌کند. رژیم صهیونیستی در برابر تهدیدات نصرالله عاجز است زیرا این تهدیدات تأثیر ویژه و واقع بینانه ای بر صهیونیست‌ها دارد. علت این موضوع کاملاً مشخص است و آن صداقت نصرالله دبیر کل حزب الله در تهدیدات است و نتایج درگیری سالهای طولانی به کارشناسان اسرائیلی این موضوع را ثابت کرده است.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان چند روز پیش در اعتراضی شدیداللحن به صهیونیست‌ها اعلام کرد که اگر آموس هوکشتاین بخواهد وقت کشی کند و ترسیم مرز دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی طبق خواسته‌های لبنان انجام نشود، اوضاع به سمت درگیری پیش خواهد رفت. ترسی که تل آویو را رها نمی‌کند توان موشکی و پهپادی، قدرت ارزیابی و تحلیل اوضاع منطقه از سوی نصرالله است.

نصرالله با مهارت تمام عمل می‌کند، و این به دلایل زیر است؛

-فهم عمیق از ماهیت توانمندی حزب الله و به کارگیری آن برای تحقق اهداف مورد نظر.

-توان قدرت نمایی و اجرایی کردن آن هنگام لزوم علیه صهیونیست‌ها.

-موفقیت در مهار قدرت دشمن و ممانعت از اجرایی شدن راهبردهای صهیونیست‌ها و توان بالای وی در ارسال پیام رعب و وحشت میان صهیونیست‌ها و تباه کردن طرح‌های دشمن و تأثیر بر روحیه آنها بدون اینکه وارد رویارویی مستقیم شود.

-توان بالا در انتخاب اهداف و عرصه عملیات و زمان حملات برای رسیدن به نتیجه راهبردی.

-قدرت در حس کردن تهدیدات دشمن و تحلیل نیات و رفتار صهیونیست‌ها.

-توان پیوند زدن میان قدرت و امکانات برای تحقق هدف راهبردی.

اهمیت حزب الله از دیدگاه قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی این است که فرامرزی و بخشی از محور قوی است که با دودستگی بیگانه است و امکان رخنه امنیتی در آن وجود ندارد و مهم‌تر از آن اینکه، رهبران آن قدرت اتخاذ تصمیم جنگ و اداره بحران‌های داخلی و منطقه‌ای با درایت عالی و از طریق مؤسسات بسیار پیشرفته و نخبگانی که بدون سرو صدا کار می‌کنند، را دارند اهمیت حزب الله از دیدگاه قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی این است که فرامرزی و بخشی از محور قوی است که با دودستگی بیگانه است و امکان رخنه امنیتی در آن وجود ندارد و مهم‌تر از آن اینکه، رهبران آن قدرت اتخاذ تصمیم جنگ و اداره بحران‌های داخلی و منطقه‌ای با درایت عالی و از طریق مؤسسات بسیار پیشرفته و نخبگانی که بدون سرو صدا کار می‌کنند، را دارند.

روز گذشته هم یک فرمانده ارشد حزب الله لبنان با اشاره به رصد مداوم رژیم صهیونیستی و تحرکاتش از سوی مقاومت لبنان، بیان کرد: «دشمن را با هر آنچه در آن است، زیر نظر داریم و آن را می‌شناسیم. اسرائیل فکر می‌کند همه چیز را درباره ما می‌داند؛ اما هر بار دشمن متوجه می‌شود که درباره ما و آنچه در اختیار داریم چیزی نمی‌داند. دشمن می‌داند ما از هر فرصتی استفاده می‌کنیم و در صورت هر گونه اشتباه، چنان ضربه بزرگی به آن‌ها وارد خواهیم کرد که فکر حمله به لبنان نیز به سرشان نزند. شاید مسئله ترسیم خطوط مرزی یکی از این فرصت‌ها باشد. اگر دشمن فکر هر گونه واکنش به سرش بزند، مستقیماً به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

ما با قدرت وارد عمل خواهیم شد. این جنگ برای آن‌ها به معنای واقعی کلمه ویرانگر خواهد بود و آن‌ها نمی‌توانند در تمامی جبهه‌ها با حزب‌الله مقابله کنند. اگر ما را تهدید به نابودی می‌کنند، ما تأکید می‌کنیم که ویرانی در این رژیم بیشتر آن چیزی خواهد بود که فکرش را می‌کنند. دشمن باید بداند که جنگ با حزب‌الله این بار به معنای نابودی زیرساخت‌های اسرائیل است و زندگی شهرک‌نشینان به یک جهنم واقعی تبدیل خواهد شد؛ جهنمی که آن‌ها نخواهند توانست زیر آتش و در ویرانی ناشی از آن زندگی کنند. ما یقین داریم که دشمن در جریان جنگ جنازه‌ها را از زیر آوارها بیرون خواهد کشید.»

حزب الله از نظر لجستیکی و نظامی آماده مقابله با صهیونیست هاست. حزب الله به دقت تحرکات آنها را زیر نظر دارد و آماده مقابله با حمله رژیم صهیونیستی است. حزب الله هم اکنون در آمادگی کامل به سر می‌برد و به عبارت دیگر در حالت جنگی قرار دارد و برنامه‌های لازم را برای مقابله دارد و رزمندگان را از نظر روحی و نظامی برای آنچه صهیونیست‌ها تدارک دیده اند، آماده کرده است.

واقعیت این است که رژیم صهیونیستی در جنگ آتی و هر جنگی پس از آن راه به جایی نمی‌برد و هرگز پیروز نخواهد شد. مقاومت لبنان همانگونه که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت؛ آماده‌تر از قبل است.

قدر مسلم آن است که جبهه میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان آبستن تحولات بسیار است. در صورت هرگونه ماجراجویی از سوی رژیم صهیونیستی، حزب الله با آتش سنگین پاسخ خواهد داد و موشک‌های نقطه زن اهداف راهبردی و حیاتی اسرائیل را نابود خواهند کرد. حزب الله تاکتیک‌های دریایی با ابزارهایی در اختیار دارد که غافلگیری‌های زیادی برای تل آویو به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر موضوعی که باید بدان توجه داشت اتحاد جبهه‌های مقاومت در جنگ آتی است.

کد خبر 5574195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha