۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۳۱

مدیرکل دامپزشکی اردبیل خبر داد؛

تولید ۴ درصد پروتئین کشور در استان اردبیل

تولید ۴ درصد پروتئین کشور در استان اردبیل

اردبیل- مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت:‌ ۴ درصد محصولات پروتئینی کشور توسط دامداران و تولیدکنندگان استان اردبیل تولید و بخشی از نیاز بازار داخلی را تامین می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: استان اردبیل از استان‌های مستعد و قطب کشور در تولید محصولات دامی و فرآورده‌های خامی است که صادرات آن با تنوع و کیفیت مطلوب در حال انجام است.

بهلول تکلوی تصریح کرد: در یک سال اخیر ما سعی کردیم تا در کنار تأمین نیاز داخلی، محصولات متنوعی را به کشورهای همسایه صادر کنیم تا ارزآوری خوبی را برای کشور شاهد باشیم.

وی گفت: در این مدت صادرات سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه، پنج هزار قطعه ماهی و ۹۰۴ هزار عدد تخم‌مرغ به کشورهای مختلف انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل کشورهای هدف صادرات را افغانستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، مالزی، تایلند، ویتنام، قزاقستان، تاجیکستان و… اعلام کرد و افزود: صادرات به این کشورها با استانداردهای مورد نظر انجام شده و ما موفق شدیم ۱۶۶ گواهی استاندارد برای صادرات این محصولات را دریافت کنیم.

تکلوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها در کنار نظارت بر بسته‌بندی و کشتار به روز و ایجاد فرصت اشتغال بیشتر برای بیکاران منطقه کمک کرده تا با توسعه واحدهای بسته‌بندی و فرآوری بتوانیم بر تنوع صادرات نیز بیفزاییم.

وی اضافه کرد: چهار درصد پروتئین کشور در استان اردبیل تولید می‌شود و تلاش بر این بوده تا صادرات محصولات متنوع در اولویت و دستور کار دامپزشکی باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل همکاری خوب گمرک استان در صادرات این محصولات قدردانی کرد و ادامه داد: امیدواریم در سال‌های آینده بیش از این فرصت صادرات با تنوع محصولات دامی خامی فراهم آید.

کد خبر 5576520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha