۱۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۱۸

وزیر صمت اعلام کرد؛

۲۳۰میلیون قطعه خودرو کد رهگیری گرفتند

۲۳۰میلیون قطعه خودرو کد رهگیری گرفتند

قم- وزیر صمت از صدور کد رهگیری برای ۲۳۰ میلیون قطعه خودرو به منظور جلوگیری از استفاده قطعات قاچاق و تقلبی در صنعت خودروسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا فاطمی امین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم اظهار داشت: سال‌های گذشته کشور به درآمد نفت بسیار وابسته بود و اینکه صادرات غیر نفتی رشد کرده نشاندهنده پایداری اقتصاد کشور است.

وزیر صمت با اشاره به میزان تولیدات کشور گفت: در اکثر موارد؛ تولیدات کشور در بخش‌های مختلف جهشی است که رشد ۵ درصدی در فولاد، رشد ۱۵ درصدی در آلومینیوم، رشد ۴۷ درصدی در تولید وانت و رشد ۱۲۰ درصد در تولید اتوبوس و مینی بوس از جمله این موارد است.

در قم مشکل کمبود کارگر داریم

وی بیان داشت: در قم مشکل ما کمبود کارگر است و واحدهای تولیدی مشکل کمبود نیروی کار دارند چرا که صنعت در این استان رشد خوبی داشته است.

فاطمی امین افزود: این مواردی که در خصوص رشد تولید گفته شد به معنای آن نیست که مشکلات معیشتی مردم حل شده و ما مشکلاتی در بخش‌های مختلف داریم، اما آمارها در تولید و اقتصاد نشان از حرکت رو به جلو است که این امر ایجاد اشتغال و کاهش تورم را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در بخش تولید گاهی مسائلی وجود دارد که ممکن است برای آن باید تصمیم فوری گرفت و ما در دولت مردمی در کنار اینکه مسائل جاری را پیش می بریم اما تمرکز اصلی روی حل مسائل اساسی کشور است که در صورت ایجاد موفقیت مسائل دیگر حل می‌شود.

وزیر صمت با اشاره به معضل قاچاق گفت: در پوشاک و صنایع مختلف از جمله خودرو قاچاق داریم که یکی از راه‌ها برای حل این مشکل رصد کالاها است.

۳۰ درصد قطعات خودرو قاچاق است

فاطمی امین با بیان اینکه مبارزه با کالای قاچاق امسال در دستور کار قرار گرفت افزود: ۳۰ درصد لوازم یدکی خودرو قاچاق است که برای این امر مقرر شد کد رهگیری روی قطعات نصب شود.

وزیر صمت گفت: هم اکنون ۲۳۰ میلیون قطعه یدکی این کد رهگیری را نصب کرده اند که اگر قطعه‌ای این کد را نداشته باشد یا قاچاق یا تقلبی است و از دو ماه دیگر با اطمینان می‌توانیم کالاهای قاچاق و تقلبی در لوازم یدکی را رصد کنیم.

فاطمی امین عنوان داشت: در حوزه سرمایه در گردش مشکلاتی وجود دارد که دو کار ویژه ای در حال انجام است که در دو ماه آینده به صورت کامل اجرایی خواهد شد.

وی ابراز داشت: ممکن است افرادی به اسم تولید، منابع و تسهیلات را دریافت کنند اما در بخش دلالی صرف شود که در این زمینه به جای اینکه از فرد مدارک بخواهیم که تولید کننده هست یا خیر با کامل شدن این روش به طور خودکار مشخص می‌شود هر کارخانه و تولید کننده چقدر سرمایه و منابع می‌خواهد.

برگزاری مزایده برای ۱۲۰۰ معدن متروکه

وزیر صمت افزود: برای ۱۲۰۰ معدن متروکه در ماه‌های آینده مزایده برگزار می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

وی گفت: در سایت صنعت ۵۴ هزار قلم کالا قیمت گذاری شده است و امکانی فراهم شده است تا مردم قیمت‌ها را رصد کنند و از گران فروشی جلوگیری شود.

فاطمی امین افزود: در زمینه گران فروشی در بخش تولید دچار مشکل نیستیم اما در زنجیره فروش با افزایش قیمت‌ها مواجه هستیم که از هفته آینده اطلاعات فروش روزانه فروشگاه‌ها دریافت می‌شود و چون این اطلاعات به صورت مستقیم در اختیار ما قرار می‌گیرد به صورت خودکار بحث گران فروشی در فروشگاه‌ها برطرف می‌شود.

کد خبر 5579630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha