۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱

گفتگوی مهر؛

برداشت زیتون از ۸۳۳۳ هکتار باغات رودبار آغاز شد

برداشت زیتون از ۸۳۳۳ هکتار باغات رودبار آغاز شد

رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت زیتون از هشت هزار و ۳۳۳ هکتار از باغات رودبار گفت: پیش بینی شده امسال ۳۰ هزار تن زیتون برداشت شود.

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالین ۲۲ هزار باغدار در استان گیلان اظهار کرد: برداشت زیتون از هشت هزار و ۳۳۳ هکتار از باغ‌های شهرستان رودبار آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: پیش بینی شده که تا پایان آذر امسال ۳۰ هزار تن زیتون به ارزش اقتصادی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از باغات رودبار برداشت شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت ارقام کنسروی زیتون از پایان شهریور ماه در رودبار اظهار داشت: برداشت زیتون در شهرستان رودبار با رقم زودرس ماری آغاز شده و با رقم روغنی پایان می‌یابد.

محمدی با بیان اینکه گلوله، زرد، ماری، روغنی، فیشمی، شنگه، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن از رقم‌های زیتون تولیدی باغداران رودباری است، تصریح کرد: ۱۰ کارگاه روغن کشی در رودبار فعال بوده و این شهرستان یکی از سه قطب اول تولید زیتون در ایران است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رودبار به علت داشتن آب و هوای خشک تنها شهرستان تولید کننده زیتون در گیلان محسوب می‌شود، بیان کرد: گیلان در مساحت و تولید زیتون رتبه سوم کشور را دارد و زمان برداشت زیتون از شهریورماه آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سال گذشته زیتون کاران رودبار از سطح بیش از هشت هزار هکتار باغات بارور ۲۱ هزار و ۴۵۰ تن زیتون به ارزش اقتصادی ۱۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برداشت کردند، افزود: ۱۱ هزار و ۷۹۷ تن از این زیتون‌ها، کنسروی و ۹ هزار و ۶۵۳ تن روغنی بود که در ۱۰ کارگاه روغن کشی رودبار یک هزار و ۹۳۰ تن روغن زیتون تولید شد.

کد خبر 5581368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha