۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳

مومنی مطرح کرد؛

مبارزه با مواد مخدر در اطراف مدارس با کنترل های نامحسوس

مبارزه با مواد مخدر در اطراف مدارس با کنترل های نامحسوس

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای مبارزه با مواد مخدر بیرون از مدارس با فراجا همکاری‌های لازم صورت گرفته است و کنترل‌های نامحسوسی را با شروع سال تحصیلی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مؤمنی در مراسم امضای تفاهم‌نامه آغاز طرح یاریگران زندگی با همکاری وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موضوع نشست امروز، تفاهم با وزارت آموزش و پرورش برای پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان بوده است، گفت: دیروز توافقنامه‌ای را با معاونین قوه قضائیه و امروز با وزارت آموزش و پرورش داشتیم.

وی با اشاره به اینکه نرخ و میانگین سن مصرف اعتیاد در کشور ۲۴ سال و چند ماه است؛ گفت: سن و معدل، میانگین سن مصرف کنندگان مواد مخدر است که خوشبختانه نسبت به کشورهای دیگر که ۱۹ سال است؛ ما در ایران سن مصرف بالاتری داریم و امیدواریم این عدد باز هم افزایش یابد.

وی با اشاره به طرح یاریگران زندگی و همکاری با وزارت آموزش و پرورش گفت: با استفاده از ظرفیت عظیمی که در آموزش و پرورش وجود دارد و با توجه به اینکه اولویت اول در مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است؛ لازم است معلمان و دانش آموزان از آخرین یافته‌ها در زمینه مواد مخدر آگاه شوند.

مؤمنی با بیان اینکه در طرح یاریگران زندگی استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان پیش بینی شده است؛ اظهار کرد: آموزش مربیان و معلمان آینده در دانشگاه فرهنگیان هم در این طرح دیده شده است. ۴۰ هزار مدرسه به صورت جدی به کار خواهند آمد و تحت پوشش قرار خواهند گرفت. آقای نوری هم اهتمام بسیار ویژه‌ای دارند که تا پایان سال تحصیلی ۸۰ هزار مدرسه مشمول این طرح شوند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در خصوص مبارزه با مواد مخدر دانش آموزان دو اقدام جدی صورت گرفته است؛ یکی مدیریت ما و پیشگیری از مواد مخدر در داخل مدارس است که با وزارت آموزش و پرورش همکاری‌های لازم صورت گرفته است. اقدام دیگر مبارزه با مواد مخدر بیرون از مدارس است که با فراجا همکاری‌های لازم صورت گرفته است و کنترل‌های نامحسوسی را با شروع سال تحصیلی خواهیم داشت.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش هم با بیان اینکه با ۱۶ میلیون دانش آموز پیشگیری از مواد مخدر را شروع می‌کنیم؛ گفت: برنامه عملی ما برنامه‌هایی در همکاری با ستاد پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است. ۴۰ هزار مدرسه ما در طرح یاریگران زندگی فعال شده‌اند و در تلاش هستیم تا در این طرح تعداد مدارس بیشتر شود؛ موضوع بعدی هم اقدامات ما در دانشگاه فرهنگیان است. ۹۵ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و فوق‌لیسانس در دانشگاه فرهنگیان داریم و تفاهم نامه‌هایی هم امضا شد تا از ظرفیت دانشجو معلمان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

کد خبر 5582983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha