۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۵۶

روسیه و چین دلار را از معاملات گازی خود حذف کردند

روسیه و چین دلار را از معاملات گازی خود حذف کردند

صادارت گاز روسیه به چین از این پس با پرداخت براساس واحد پول ملی دو کشور صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بر اساس توافقی دو جانبه میان روسیه و چین دو کشور پول ملی خود را مبنای پرداخت تبادل گازی خود قرار خواهند داد.

شرکت روسی گازپروم روز سه‌شنبه اعلام کرد که این شرکت روس و یک شرکت چینی توافق‌هایی را به امضا رساندند که براساس آن زین پس پرداخت‌های مربوط به صادارت گاز به چین به روبل و یوان تغییر پیدا می کند.

این شرکت روسی در حساب کاربری خود در تلگرام آورد که الکسی میلر، مدیر عامل گازپروم و رئیس هیئت مدیره این شرکت چینی طی مذاکرات دو جانبه، طیف وسیعی از زمینه‌های تعامل میان دو شرکت‌ را مورد بحث قرار دادند و قراردادهای مربوط به خرید و فروش بلندمدت گاز به امضا دو طرف رسید.

بنا به اعلام شرکت گازپروم، پرداخت های مالی مربوط به تامین گاز چین از سوی روسیه نیز با روبل و یوان، ارزهای ملی کشورها نهایی شد.

گازپروم تاکید کرد: سازوکار پرداخت جدید راه حلی سودمند، به موقع، قابل اعتماد و عملی است. محاسبات را ساده می کند، به نمونه ای عالی برای سایر شرکت ها تبدیل می شود و به توسعه اقتصاد انگیزه بیشتری می بخشد.

روسیه اندکی پس از شروع جنگ در اوکراین اعلام کرد تنها به کشورهای صادرات گاز صورت می دهد که گاز بهای خود را به روبل پرداخت کنند.

کد خبر 5583525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha