۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۰۱

رئیس مجلس نمایندگان یمن: عربستان هیچگاه دوست ملت یمن نبوده است

رئیس مجلس نمایندگان یمن: عربستان هیچگاه دوست ملت یمن نبوده است

«یحیی الراعی» با بیان اینکه رژه های نظامی اخیر در یمن دشمنان را شوکه کرد، گفت: عربستان هیچگاه دوست ملت یمن نبوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «یحیی الراعی» رئیس مجلس نمایندگان یمن امروز یکشنبه در سخنانی اظهار داشت: عربستان حمایت از به اصطلاح دولت قانونی را بهانه‌ای برای نابودی یمن قرار داد و این کشور هرگز دوست مردم یمن نبوده است.

وی در ادامه افزود: رژه‌های نظامی اخیر در یمن، دشمنان را شوکه کرد و ما برای حفظ قدرتی که با وجود تهاجم و محاصره به آن دست یافته‌ایم، اهمیت خاصی قائل هستیم.

رئیس مجلس نمایندگان یمن تصریح کرد: ما همچنین به تحکیم استقامت داخلی و تقویت عوامل انسجام داخلی در تمامی سطوح اهتمام ویژه داریم.

الشیخ «علی القیسی» وزیر اداره محلی در دولت نجات ملی هم در اظهارات مشابهی گفت: رژه‌های نظامی اخیر باعث شادمانی و خرسندی مردم یمن شد و برخی از فجایع ناشی از تجاوز و محاصره را از دل‌های آنها زدود.

این اظهارات مقامات ارشد یمنی در حالی است که «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن دیروز شنبه اعلام کرد که صنعا برای تمدید آتش بس چهار شرط دارد.

وی در این باره تاکید کرد: اجرای صحیح بندهای توافق آتش بس، برچیده شدن محاصره یمن، توقف تجاوزات از سوی ائتلاف متجاوز سعودی و پرداخت حقوق کارکنان دولتی چهار شرط صنعا برای تمدید آتش بس است.

کد خبر 5587286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha