۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۳۶

پایگاه صهیونیستی:

«بایدن» شخصا وارد مذاکرات ترسیم مرزهایی دریایی با لبنان شد

«بایدن» شخصا وارد مذاکرات ترسیم مرزهایی دریایی با لبنان شد

یک پایگاه خبری عبری زبان فاش کرد که رئیس جمهوری آمریکا شخصا وارد مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه صهیونیستی «واللا» نوشت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شخصا وارد مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان بیروت و تل آویو شده است.

پایگاه واللا به نقل از یک مسئول عالی رتبه در دولت آمریکا افزود: بایدن تصریح کرده است که مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اسرائیل پرونده ای مهم است و عدم حصول توافق میان طرفین ممکن است منجر به پیامدهای ناگوار برای منطقه شود.

به نوشته این پایگاه عبری زبان، رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر این مسئله و اهمیت حصول توافق طی هفته های آینده تاکید کرده است.

بر همین اساس، برخی مسئولان رژیم صهیونیستی مدعی شدند که در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با لبنان پیشرفت هایی حاصل شده است، با این وجود به برخی شکاف های در مذاکراتی که از طرف آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی اداره می شود، اشاره کرده اند.

بر اساس اعلام منابع خبری، هوکشتاین روز جمعه گذشته در بیروت با میشل عون رئیس جمهور، نبیه بری رئیس پارلمان و نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و گفتگو کرد.

پیشتر روزنامه صهیونیستی یسرائیل هایوم در گزارشی اعلام کرده بود که هوکشتاین روز پنج شنبه پس از دیدار با «ایال هولتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به لبنان سفر خواهد کرد.

این روزنامه با اشاره به اختلافات میان بیروت و تل آویو در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی، رسیدن به توافق در این موضوع را سخت و پیچیده توصیف کرده بود.

کد خبر 5587315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha