۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰

واشنگتن پست:

اقتصاد آمریکا به شدت تحت تاثیر تحریم نفت روسیه قرار خواهد گرفت

اقتصاد آمریکا به شدت تحت تاثیر تحریم نفت روسیه قرار خواهد گرفت

روزنامه واشنگتن پست نوشت: توقف کامل صادرات نفت روسیه منجر به افزایش قیمت بنزین در ایالات متحده به سطوحی بی سابقه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات کاخ سفید و اقتصاددانان آمریکایی نوشت که قطع عرضه نفت روسیه آسیب شدیدی به اقتصاد آمریکا وارد می‌کند و هزینه استراتژیک اضافی به همراه خواهد داشت.

به نوشته این روزنامه، دولت آمریکا تلاش‌های خود را برای افزایش حجم صادرات گاز طبیعی به اروپا تشدید کرده است، اما در واقع هیچ راه حل روشنی برای مشکل تأمین انرژی کشورهای اروپایی در حجم مورد نیاز وجود ندارد.

این روزنامه افزود که مقامات کاخ سفید بر این باور هستند که رکود در اروپا لزوماً باعث رکود در ایالات متحده نمی‌شود، اما با این وجود، توقف کامل صادرات نفت روسیه به شدت به اقتصاد آمریکا آسیب خواهد رساند.

واشنگتن پست افزود: اقدامات احتمالی واکنش روسیه می‌تواند تنش‌ها را در اتحاد آمریکا و اروپا تشدید کند.

به گفته این روزنامه، کارشناسان می‌گویند: ایالات متحده در ماه مارس ممنوعیت خرید نفت روسیه را اعلام کرد، اما مصرف کنندگان آمریکایی در صورت توقف کامل صادرات روسیه متوجه افزایش قیمت جهانی نفت خواهند شد.

واشنگتن پست افزود: توقف کامل صادرات نفت روسیه منجر به افزایش قیمت بنزین در ایالات متحده به سطوحی بی سابقه خواهد شد.

در این راستا، استیو هانکه، اقتصاددان دانشگاه جانز هاپکینز، از محدودیت‌های کشورهای غربی بر روسیه انتقاد کرد.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «گازپروم» روسیه درآمد گاز از چین را به روبل و یوان دریافت می‌کند و یورو را کنار می‌گذارد، در حالی که تحریم‌های غرب روابط روسیه و چین را تقویت می‌کند و این یکی دیگر از هزینه‌های استراتژیک تحریم‌ها است.

کد خبر 5587827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha