۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۲۶

بوداپست: اتحادیه اروپا حق حاکمیت مجارستان را نقض کرده است

بوداپست: اتحادیه اروپا حق حاکمیت مجارستان را نقض کرده است

وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد اتحادیه اروپا نباید مانع سرمایه گذاری در انرژی هسته ای به عنوان یک منبع پایدار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه مجارستان مخالفت کشورش را با مانع تراشی اروپا در مسیر سرمایه گذاری در انرژی هسته ای اعلام کرد.

«پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان امروز دوشنبه اعلام کرد که بوداپست موانع نهادی تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا در مسیرساخت نیروگاه هسته ای پاکس (NPP) را به عنوان نقض حاکمیت خود می شناسد و آن را تهدیدی برای تامین انرژی پایدار این کشورتلقی می کند.

وزیر خارجه مجارستان همچنین از کمیسیون اروپا خواست تا در خصوص، اینکه انرژی هسته ای مشمول تحریم های وضع شده علیه روسیه قرار نمی گیرد، تضمین هایی ارائه دهد. سیارتو گفت این موضوع باید همانطور که در بسته اول تحریم های بروکسل علیه مسکو ذکر شد، مشخص شود.

سیارتو در هفتمین کنگره صنعت هسته ای اروپای مرکزی و شرقی تاکید کرد که جلوگیری از سرمایه گذاری در انرژی هسته ای عملاً به حاکمیت کشورهای اروپایی آسیب وارد می کند. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های حاکمیت، امنیت تأمین انرژی است. از این رو در مجارستان، انرژی هسته‌ای و سرمایه‌گذاری در این زمینه بسیار مهم است.

وزیر خارجه مجارستان پیشتر اعلام کرد که در صورت ادامه جنگ در اوکراین مسئله تامین انرژی اروپا، که در حال حاضر به نقطه بحرانی خود رسیده، حتی جدی تر از قبل خواهد شد. مجارستان از مخالفان جدی تحریم انرژی وارداتی از روسیه است.

کد خبر 5588374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha