۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۴۳

مدیرکل غله و خدمات کشاورزی استان اصفهان:

افزون بر ۱۵۳ هزار تُن گندم از کشاورزان اصفهانی خریداری شد

افزون بر ۱۵۳ هزار تُن گندم از کشاورزان اصفهانی خریداری شد

اصفهان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: ۱۵۳ هزار و ۵۰۰ تُن گندم از ابتدای فصل خرید تضمینی تاکنون از کشاورزان این استان خریداری شده است.

محسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۱۵۳ هزار و ۵۰۰ تُن گندم با ارزش ۵۶۵ میلیارد تومان از ابتدای فصل خرید تضمینی تاکنون از کشاورزان اصفهانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه این گندم‌ها توسط هفت هزار و ۹۱ کشاورز در قالب ۱۴ هزار و ۸۲۲ محموله به اداره کل غله استان تحویل شده است، افزود: سیلوهای ملکی و دولتی همچنان تا پایان مهرماه برای خرید تضمینی گندم فعال خواهند بود.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان ظرفیت ۸۰۰ هزار تُن ذخیره‌سازی گندم به مدت ۱۵ ماه در استان وجود دارد که معادل ۱۵۰ هزار تن در سیلوهای دولتی اصفهان و کاشان و مابقی در سیلوهای کارخانه‌ها و فضای ایجاد شده توسط بخش خصوصی، ذخیره می‌شود.

ضیایی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه سال جاری میزان خرید تضمینی گندم در استان به ۶۰ هزار تُن نیز برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۹۰ درصد مطالبات گندم کاران استان اصفهان پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: برای پرداخت مابقی مطالبات این قشر، فایل‌ها به تهران ارسال شده و در صورت تأمین اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه به کشاورزان پرداخت می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: امید است که طبق وعده مسئولان کشوری تا پایان هفته بخش اعظم مطالبات گندم کاران تأمین و پرداخت شود.

کد خبر 5587893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha