۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۳۹

شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی پایگاه آمریکا در سوریه

شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی پایگاه آمریکا در سوریه

برخی منابع سوری گفته اند که صدای انفجار در نزدیکی پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه شنیده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، برای دومین شب پیاپی صدای انفجار در نزدیکی پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه شنیده شد.

برخی منابع میدانی از سوریه گفته اند که حمله موشکی به پایگاه نیروهای آمریکایی در اطراف چاه نفتی العمر در دیرالزور واقع در شرق سوریه باعث وقوع انفجارهایی شده است.

همزمان روزنامه الوطن سوریه نیز خبر داد که پایگاه غیر قانونی نظامیان آمریکا در نوار مرزی عراق و سوریه در استان دیرالزور هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

الوطن در گزارش خود گفت که در پی این حملات، دود و آتش از این پایگاه به هوا خاسته است و بالگردهای آمریکایی هم پس از این حملات، به شدت در حال پرواز هستند.

در عین حل یک منبع امنیتی صداهای انفجار در پایگاه آمریکایی را ناشی از مانور نظامی نیروهای آمریکایی خواند.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک حمله به پایگاه آمریکا در سوریه را تائید کرد و گفته است که این حملات «شدیدترین» حمله به این پایگاه آمریکا طی چند ماه گذشته بوده است.
به گفته این خبرگزاری روسی، پس از شلیک و اصابت چند راکت، صدای انفجارهای شدیدی از داخل این پایگاه شنیده شده و پس از آن، ستونهای دود به هوا خاسته است و آمبولانس‌ها نیز عازم محل انفجارها شدند.

شب گذشته نیز انفجارها و پرتاب راکت‌هایی به پایگاه آمریکا در سوریه گزارش شده بود. نیروهای آمریکایی به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند و تا کنون در چند نوبت دولت سوریه خواستار خروج این نیروها شده است.

پیش از این نیز، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در سخنانی درباره تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در سوریه گفته بود: آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در سوریه غیرقانونی است و هرچه سریع‌تر باید پایان یابد. سوریه دیگر نمی‌تواند تداوم حضور آمریکایی‌ها در خاک خود را تحمل کند.

المقداد یادآور شد: آمریکا کوچک‌ترین اهمیتی برای ملت سوریه و اقتصاد آن قائل نبوده و نیست. اصرار ایالات متحده آمریکا بر عدم لغو فشارهای اقتصادی بر سوریه و پافشاری آن بر تداوم تحریم‌های اقتصادی خود به تنهایی گواه بر این مدعا است.

نیروهای آمریکایی و متحدانش در سپتامبر ۲۰۱۴ در قالب ائتلاف ضد تروریسم و به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شدند، اما با وجود شکست داعش همچنان چند سالی است که نیروهای آمریکایی از سوریه خارج نشده اند. این در حالی است که آمریکا بدون دعوت و درخواست دولت دمشق نیروهای خود را به سوریه گسیل کرده و لذا دولت سوریه این حضور را متجاوزانه و غیرمشروع می‌داند.

منابع آمریکایی گفته اند که در حال حاضر حدود ۹۰۰ نیروی آمریکایی همچنان در سوریه هستند. این نیروها عمدتاً بین پادگان التنف در جنوب سوریه و پایگاه‌های نزدیک میدان‌های نفتی در شرق این کشور تقسیم شده‌اند.

کد خبر 5592759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha