۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۹

معاون استاندار خراسان جنوبی:

هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند کوچک‌ترین تعرضی به ایران اسلامی داشته باشد

هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند کوچک‌ترین تعرضی به ایران اسلامی داشته باشد

بیرجند _ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند کوچک‌ترین تعرضی به ایران اسلامی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر سید محمد رضا طالبی ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت بیان داشت: در شرایط سخت جنگ یاد گرفتیم که چگونه خود را برای دفاع از کشور آماده کنیم و تجهیزات نظامی مورد نیاز را بسازیم.

وی افزود: امروز نه تنها در شرایطی قرار داریم که هیچ ابر قدرتی نمی‌تواند کوچک‌ترین تعرضی به میهن اسلامی ما داشته باشد بلکه با نشر فرهنگ دفاع مقدس در سرزمین‌های دیگر، محور مقاومت شکل گرفته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: شهید سلیمانی در محور مقاومت با نثار خون خود، مکتبی را ایجاد کرد و او در همه عرصه‌ها الگوی برای ما است.

طالبی با بیان اینکه نفس‌های پیشکسوتان دفاع مقدس برای نظام سبب برکت و حضورشان که در هر شرایطی پشتیبان نظام هستند، قوت قلب است، گفت: سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی با مدد الهی و نفس مسیحایی امام (ره) به پیروزی رسید.

به گفته وی با پیروزی انقلاب، دشمن که منافع خود را در خطر می‌دید، تلاش کرد هر طوری که شده در ایران بماند اما امام (ره) و ملت ایران دست رد به سینه آنها زدند.

وی بیان داشت: بعد آن دشمن در دهه ۶۰ برای ایجاد جنگ‌های سخت و طاقت‌فرسا برنامه‌ریزی کرد و با جنگ‌های قومی و قبیله‌ای و ترور و جنگ تحمیلی در صدد بر آمد تا نظام اسلامی ایران را ساقط کند.

وی افزود: ملت ایران با اتکای به خدا و ائمه اطهار (ع) و با رهبری پیامبر گونه امام (ره) همه توطئه‌های دشمن را خنثی و در دوران دفاع مقدس به برکات ارزشمندی دست پیدا کردند.

طالبی نصرت الهی، آرمان خواهی، فرماندهی عارفانه امام (ره)، فرماندهی جوانان و حضور روحانیون را از خصوصیات هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی بیان داشت: هرچند ۸۵ کشور به صدام کمک کردند اما با نصرت الهی دفاع مقدس شکل گرفت و گرفتن «فاو» با همه موانعی که برای آن پیش بینی شده بود، دنیا را متحیر کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز هم اگر مانند دوران دفاع مقدس مسئولیت‌ها را به جوانان بدهیم، موفقیت‌های بسیاری کسب خواهیم کرد.

طالبی با اشاره به اینکه تحریم‌های دشمن با همه خباثت‌ها شکسته شده است، افزود: باید رزمندگان دفاع مقدس را الگو برای خود قرار دهیم.

در این مراسم ۴۲ پیشکسوت دفاع مقدس خراسان جنوبی تجلیل شدند و آثار هنری و ادبی مرتبط با دفاع مقدس رونمایی شدند.

کد خبر 5594810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha