۲ مهر ۱۴۰۱، ۲۲:۲۰

انتخابات پارلمانی در ایتالیا فردا برگزار می‌شود

انتخابات پارلمانی در ایتالیا فردا برگزار می‌شود

مردم ایتالیا فردا برای شرکت در انتخابات سراسری این کشور پای صندوق‌ های رأی می‌روند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مردم ایتالیا فردا یکشنبه از ساعت ۰۷:۰۰ صبح به وقت محلی برای تعیین ۲۰۰ کرسی سنا و ۴۰۰ کرسی مجلس نمایندگان این کشور پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

بر اساس داده‌های وزارت کشور ایتالیا، در این انتخابات ۵۰.۸ میلیون شهروند واجد شرایط رأی دادن بوده و انتظار می‌رود اولین نتایج غیررسمی بامداد روز دوشنبه اعلام شود.

طبق نظرسنجی‌های انجام شده، اتحاد راست‌گرایان شانس بیشتری برای پیروزی در این انتخابات را دارد.

بر پایه آخرین نظرسنجی‌های منتشر شده در ۹ سپتامبر، حزب راست افراطی «برادران ایتالیا» (FdI) در صدر و «حزب دموکرات» (PD) در جایگاه دوم قرار دارد.

همچنین حزب راست افراطی «لیگ» به رهبری «ماتئو سالوینی» در جایگاه سوم و «جنبش ضد تشکیلات ۵ ستاره» (M۵S) به رهبری «جوزپه کونته» یکی از نخست وزیران سابق، در رتبه چهارم قرار دارد. طبق این نظرسنجی‌ها حزب «فورتزا ایتالیا» (FI) از راست میانه به رهبری «سیلویو برلوسکونی» در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

بر این اساس، انتظار می‌رود که اتحاد جناح راست متشکل از «FdI» به رهبری «جورجیا ملونی»، حزب لیگ به رهبری سالوینی و حزب «FI» به رهبری برلوسکونی و برخی احزاب راست کوچک‌تر به قدرت برسد.

گفتنی است پس از انحلال دولت ائتلافی ایتالیا در ۲۱ ماه جولای، رئیس جمهور این کشور هر دو پارلمان را منحل کرد و قرار شد انتخابات در ۲۵ سپتامبر برگزار شود.

کد خبر 5596760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha