۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۹:۴۸

در گفت‌وگو با مهر اعلام شد؛

جزئیات دومین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه

جزئیات دومین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه

دستیار و مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی جزئیات دومین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: دومین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تحت عنوان سرباز ماهر، اشتغال مؤثر، کارآمدی در آذر ماه سال جاری از سوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش در سه محور خدمت وظیفه عمومی، مهارت‌آموزی، اشتغال مؤثر سربازان منقضی خدمت خواهد بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی گفت: به منظور جلب مشارکت جامعه علمی کشور به خصوص اساتید و دانشجویان، علاقه‌مندان می‌توانند پروژه‌های تحقیقاتی، مقالات، فیلم، انیمیشن و… هر اثری که در راستای سه محور مورد اشاره باشد را تا ۱۵ آبان سال جاری به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

کمالی بیان کرد: آثار وارده در کمیته‌های علمی و تخصصی بررسی و ارزیابی شده و ۱۰۰۰ اثر برگزیده مورد تقدیر و تشویق قرار می‌گیرد.

وی با اشاره با جوایز این همایش گفت: به ۴ نفر اول ۱۰۰ میلیون ریال، ۴ نفر دوم ۷۰ میلیون ریال، ۴ نفر سوم ۵۰ میلیون ریال، ۴ نفر چهارم ۵۰ میلیون و ۴ نفر پنجم ۲۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با اشاره به سایر جوایز گفت: کسر خدمت تا ۶ ماه، اولویت برای دریافت امریه در دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های دانش بنیان، انتخاب شهر محل خدمت، انتخاب سازمان خدمت، توجیه غیبت، بخشش غیبت، یک ماه مرخصی تشویقی، ارتقا درجه، تأخیر در اعزام، اعطای تسهیلات اشتغال زا هم به ۱۰۰ نفر تخصیص داده می‌شود.

کمالی با اشاره به سه محور اصلی و ۲۶ محور فرعی همایش گفت: در حوزه خدمت وظیفه عمومی مسائلی از قبیل چیستی و چرایی خدمت وظیفه عمومی، مبانی دینی و حکومتی خدمت، کارکردهای دفاعی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و فردی خدمت وظیفه عمومی، هر آنچه که در تحکیم، تقویت و ارتقا شأن و منزلت خدمت وظیفه عمومی مؤثر است مد نظر است.

وی با اشاره به محور مهارت‌آموزی گفت: ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی، توسعه و کیفیت دوره‌های آموزشی، روش‌های نوآورانه در توسعه مهارت‌ها، الگوها، روش‌ها و سازوکارهای نوآورانه آموزشی و اشتغال‌پذیری سربازان، تجارب ملی و بین المللی، مشاوره شغلی، کاریابی و کارآفرینی حمایت‌های مالی و بیمه‌ای اشتغال، ارتقا اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه از موضوعات مد نظر است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی به همکاران همایش اشاره کرد و گفت: سازمان‌های نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، فراجا و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)، سازمان‌های کشوری مثل وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، علوم و تحقیقات، کشور، ورزش و جوانان، سازمان فنی و حرفه‌ای، معاونت علمی ریاست جمهوری در این همایش همکاری دارند.

کمالی در پایان گفت: آدرس سایت همایش www.confsarbazmaher.ir است که متقاضیان می‌توانند برای ارسال آثار و دریافت اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنند.

کد خبر 5606579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدحسین IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      0 0
      خیلی دوست دارم بدونم چرا حرفه‌ای شدن سربازی رو مطالبه نمی‌کنید؟!