با انجام تماس تلفنی؛

بایدن توافق ترسیم مرزهای دریایی را به همتای لبنانی تبریک گفت

بایدن توافق ترسیم مرزهای دریایی را به همتای لبنانی تبریک گفت

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای لبنانی پایان یافتن مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی را به او تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه‌شنبه پایان مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی را به «میشل عون» همتای لبنانی خود تبریک گفت.

دفتر ریاست جمهوری لبنان در حساب توئیتری خود ضمن اعلام این خبر افزود: میشل عون رئیس جمهور لبنان تماسی تلفنی از جو بایدن همتای آمریکایی خود دریافت کرد. بایدن در این تماس تلفنی پایان مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل را به عون تبریک گفت و تأکید کرد که آمریکا برای دستیابی به ثبات و توانمندسازی لبنان به منظور تقویت اقتصاد و بهره مندی از منابع طبیعی در کنار لبنان می‌ایستد.

پیش از این ریاست جمهوری لبنان ضمن ابراز امیدواری درباره نهایی شدن هر چه سریع‌تر توافق ترسیم مرزهایی دریایی اعلام کرده بود که نسخه نهایی پیشنهاد آمریکا برای مذاکره ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل برای لبنان رضایت بخش است و حقوق لبنان را در قبال ثروت طبیعی اش حفظ می‌کند.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر موقت لبنان نیز از شرکت فرانسوی «توتال» خواست تا به محض اعلام تل آویو مبنی بر توافق با لبنان برای تعیین مرزهای دریایی، سریعاً مراحل اجرایی اکتشاف در آب‌های لبنان را آغاز کند.

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز گذشته در گزارشی ضمن اعلام موافقت «یائیر لاپید» نخست وزیر و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی، از تأیید احتمالی این توافق در کابینه رژیم صهیونیستی خبر داد.

هاآرتص به نقل از یک مقام سیاسی بلندپایه رژیم صهیونیستی در این باره نوشت: لاپید و گانتز ضمن تأیید پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی میان بیروت و تل آویو، آن را برای رأی گیری در جلسه آینده کابینه در روز پنج شنبه هفته جاری مطرح خواهند کرد.

کد خبر 5607170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha